"זו המערכת, תתמודדו"

המרכז ללימודים אקדמיים: סטודנטים חרדים הועברו ללמוד בכיתה מעורבת

סטודנטים חרדים שנרשמו ללימודי תואר במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה, הופתעו לגלות כי בשנה השנייה הכיתה הנפרדת שהובטחה להם בוטלה והם הועברו ללמוד בכיתה מעורבת (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

סטודנטים חרדים שנרשמו ללימודי תואר מערכות מידע ניהוליות במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה, הופתעו לגלות כי הכיתה החרדית שהובטחה להם - בוטלה.

הסטודנטים, 23 במספר, טוענים כי למרות הסיכומים וההבטחות מצד הנהלת המכללה לכיתה נפרדת, בשנת הלימודים הנוכחית שהיא השנה השנייה ללימודי התואר, נסגרה הכיתה והסטודנטים החרדים צורפו לכיתה המקבילה המעורבת.

בטרם החלו את הלימודים אף הובטח להם כי הכיתה תהיה נפרדת. במכתב שקיבלו הסטודנטים והגיע לידי "כיכר השבת" נכתב כי "הלימודים יתקיימו בכיתה ייעודית לגברים בלבד". בסעיף נוסף הבהירה ההנהלה כי "התוכנית מיועדת למסיימי מכינה ייעודית למגזר החרדי".

"בשנה הראשונה ללימודים", טוען אחד התלמידים, "ההנהלה עמדה בהבטחה ואכן הלימודים התקיימו הפרדה מוחלטת אולם השנה ההבטחה הופרה והלימודים מתקיימים בכיתה מעורבת".

סטודנט נוסף מסביר ל"כיכר השבת" כי "בתחילת הסמסטר שעבר הם הודיעו שהמועצה להשכלה גבוהה אסרה עליהם להמשיך עם הכיתה המגדרית ולכן הם יסגרו את הכיתה וישלבו אותנו עם הכיתה החילונית". לדבריו, הם ערכו בדיקה משלהם והתברר להם "שהורו להם לסגור את הכיתה מכיוון שהם לא ביקשו אישור עליה ובעצם פתחו את הכיתה שלא כדין".

בעקבות הודעת ההנהלה פתחו התלמידים במשא ומתן עמם שובסופו הגיעו להסכמה ולפיה למעט עשרה קורסים, כל הקורסים יילמדו בכיתה לגברים בלבד, שאליה יצטרפו מספר סטודנטים מהכיתה הכללית. לטענת אחד הסטודנטים, הובטח להם כי "כל התרגולים יהיו בהפרדה מוחלטת וכמובן שבאותם זמנים כמו שהיה עד עכשיו".

אלא שגם כאן, לטענתם, המכללה לא עמדה בהבטחתה. "התחיל הסמסטר ולהפתעתנו גילינו שהם לא עמדו בשום סיכום, דהיינו הכיתות מעורבות ממש ויש מרצות", הם מספריןץ

יצוין כי בעקבות החלטת ההנהלה, בכיתה כעת לומדים 93 תלמידים יחד. בתחילת השבוע הוחלט כי בקורסים הכיתות יפוצלו לשתיים אך גם אז, לדברי הסטודנטים, הכיתות נותרו מעורבות.

בנוסף, מתלונן אחד הסטודנטים החרדים כי "הם הקדימו את שעת הלימודים בחצי שעה, דבר שהוא בלתי אפשרי בשבילנו משום שכולנו עובדים וחלק גדול מאיתנו משרתים בצבא ויכולים להתחיל ללמוד רק בשעה 17:30 שאז נגמרות שעות הפעילות".

הסטודנטים פנו להנהלת המכללה ולטענתם נאמר להם כי "אין מה לעשות, זו המערכת ותתמודדו איתה".

ד"ר יאיר צדוק, סגן דיקן בית הספר דן, מסר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "כל הנושאים שהעלית בפנייתך סוכמו עם הסטודנטים בפגישות שקוימו לפני שהחלו הלימודים מול סגל המכללה הבכיר. יש לסטודנטים מערכת שעות מותאמת עבורם ללמוד עם מרצה בכיר ומתרגל. הבחירה באיזו כיתה ועם מי ללמוד נתונה בידי הסטודנטים עצמם. הזזת חצי שעת הלימוד הראשונה למאחרים מושלמת במלואה ביום חמישי ובמפגש ישיר עם המרצה הבכיר. בנוסף, יום חמישי הוא יום לימוד נפרד על ידי הפונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר