המתח ב'יהדות התורה'

ב'שלומי אמונים' מעכבים את החוק הנורבגי עם 'דגל התורה'

יישום החוק הנורבגי ב'יהדות התורה', בין 'שלומי אמונים' ל'דגל התורה' - מתעכב. הסיבה העיקרית: זעם בשלומי אמונים על אי מתן סמכויות לרב אברהם שוורץ בניהול 'החינוך העצמאי' (חרדים בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מימין: אברהם שוורץ, משמאל: אליעזר סורוצקין, ביום כניסתם לניהול הרשת (באדיבות המצלם)

יישום 'החוק הנורבגי' מתעכב: שבועיים לאחר המהלכים שעשו ב"דגל התורה" כאשר באו לקראת סיעת "שלומי אמונים" במספר נושאים שהיוו את אבן הנגף להתפטרותו של סגן שר החינוך מאיר פרוש לטובתו של יעקב אשר ונראה כי "העסק" תקוע והתפטרותו של פרוש עוד לא הופכת למעשית.

יצויין כי באופן רשמי אמנם לא מתקיים כל משא ומתן בין הצדדים וב"דגל התורה" אף לא פנו באופן קורקטי לפרוש בדרישה לקיים את החוק הנורבגי אולם אין ספק שהסיעה הליטאית מצפים שהדבר יבוצע.

ב"דגל התורה" עשו (אמנם באופן חד צדדי) בשביל קיומו של החוק והתפטרותו של פרוש סידרת מהלכים על מנת לפייס את שלומי אמונים והעומד בראשה. ראשית כל הרגיעו את הרוחות שהיו סוערות לאחר מספר עימותים בין הסיעות ביהדות התורה ובעיקר על רקע המשבר בעיר אלעד בין ראש העיר המכהן שרוליק פרוש לסגנו מדגל התורה אבי שטרן.

לאחר מכן העביר יו''ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בבליץ חקיקתי את זכויות הפנסיה התקציביות של הח"כ הפורש על מנת לרפד ברכות את דרכו של פרוש מחוץ למשכן.

בנוסף קיימו ב"דגל התורה" את הבטחתם ל"שלומי אמונים" ומינו את הרב אליעזר סורוצקין למנכ"ל רשת החינוך העצמאי ואת הרב אברהם שוורץ, מאנשיו של פרוש, לסגנו.

אז למה הכל תקוע? מתברר ששוורץ ניתקל בדרכו בקשיים לא מעטים. בתחילה לא היה לו חדר של ממש, לאחר מכן התגלו קשיי חניה שלא סודרה לרכבו אולם כל אלו נראה שיסתדרו לבסוף.

אז נכון שמלכתחילה מצפים ב"אגודת ישראל" לחתימת הסכם כתוב ולכניעתה של "דגל התורה" שאמורה להסכים להתייצב בישיבות הסיעה ולקבל את ההחלטות שיתקבלו ברוב ברור של החסידים מה שכרגע מסרבים בסיעה הליטאית לעשות בכל תוקף. אולם עדיין, אם בשלומי אמונים היה אינטרס לקדם את המהלך, הוא היה יוצא אל הפועל.

מתברר שב"שלומי אמונים" לא ממש מתרשמים ממינויו של שוורץ הנדמה בעיניהם כמחווה ריקה מתוכן וכדבר שאין בו ממש. לטענת גורמים פוליטיים מצפים בסיעתו של פרוש למימושו של ההסכם הפנימי (שנחתם לאחר ההשתלטות המשותפת יחד עם "דגל התורה") במסגרתו הם זוכים לשותפות שווה בניהול על כל המשתמע מכך.

ב"שלומי אמונים" מבינים שעם מינוי אחד ויחיד של שוורץ לא הולכים למכולת והמטרה הינה שליטה משמעותית בארגון החרדי הגדול בישראל. מנגד, גם ב"דגל התורה" מבינים זאת ומסרבים עד עתה לתת לפרוש את אשר הינו חפץ.

גורמים בכירים בסיעה הליטאית המזוהים עם "החינוך העצמאי" טוענים כי אין הצר שווה בנזק המלך. "אם ניתן לשלומי אמונים שליטה משותפת וכוח ביצוע מעשי הרי שנאבד את כוחינו בעמותה. נכון שיעקב אשר חשוב מאוד שייכנס אך עדיין במאזן הנכסים האסטרטגיים של התנועה עדיף לנו להישאר בעלי השליטה בחינוך העצמאי", אומרים אותם גורמים ליטאים.

כאמור ב"שלומי אמונים" מבינים שמינוי הסגן נועד "למרוח" אותם ומצפים לצעדים מעשיים. עם זאת, יש גורמים ב'שלומי אמונים' שטוענים כי יישום החוק מתעכב רק בשל אי השתתפותה של 'דגל התורה' בישיבות הסיעה.

כך או כך, גם ב"דגל התורה" רווחים כאמור הקולות הקוראים שלא להיכנע בכל מחיר גם בסוגיית ההסכמה על הישיבות המשותפות תוך מתן השליטה ל'אגודת ישראל' בקבלת החלטות ברוב אוטומטי וגם בנושא ההתקפלות (או קיום ההסכם) מול 'שלומי אמונים' בסוגיית החינוך העצמאי.

ימים יגידו ידו של מי ניצחה בעימות המסקרן הזה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר