סערת רן ברץ

"אפשר לשלוח את הנשיא ריבלין לדאעש"

רה"מ בנימין נתניהו הודיע על מינוי ד"ר רן ברץ לתפקיד ראש מערך ההסברה, אך שורת התבטאויות שלו בעבר מעוררות ביקורת. ברץ כתב על הנשיא רובי ריבלין: "אפשר לשלוח אותו לדאעש" (ברנז'ה)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(ד"ר רן ברץ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (רביעי) על מינויו של ד"ר רן ברץ לתפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי, במקומו של לירן דן הפורש. אלא ששורה של התבטאויות של ברץ מהחודשים האחרונים מסבכים את המינוי.

בפוסט שכתב לאחרונה בפייסבוק, כתב ברץ שאפשר לשלוח את נשיא המדינה ראובן ריבלין לדאעש בסוריה. בפוסט, עליו פורסם לראשונה ב"חדשות 2", כתב ברץ: "אני חושב שזה אומר הרבה שהנשיא טס במחלקת תיירים, הסתובב במטוס ולחץ לכולם ידיים. בעיקר זה אומר שהוא דמות שולית כל כך עד שאין שום חשש לחייו. נראה לי שאפשר אפילו לשלוח אותו במצנח רחיפה לגולן הסורי שבשליטת דאע"ש.

"יום למחרת הם יחזירו אותו עם רצון לפתוח במשא-ומתן על חזרתם המיידית לעיראק, רק קחו אותו, בחייאת יזראעלין, הנשיא שלכם עובר במחנה לוחץ לכולם אחד אחד ידיים, מנסה לדבר איתנו בערבית שהוא לא יודע, אומר לנו שנתאחד כי חבל שאנחנו ככה שבטים שבטים, בקיצור הג'מעה בגללו בדמורליזציה גמורה, מיואשים לגמרי מהחיים, אפילו התחילו לדבר אולי נקים ארגון זכויות אדם לבדיקת השימוש האכזרי בבדיחות קרש במלחמה פסיכולוגית. הקרן החדשה כבר מתעניינת".

ברץ הגיב לסערה ואמר כי "דברים שאמרתי בבדיחות הדעת בתור אדם פרטי לא קשורים לתפקיד הממלכתי. מה שאני אעשה בתפקיד ממלכתי יהיה ממלכתי לחלוטין ולאומי לחלוטין בשירות המדינה. זאת המשמעות של מינוי בשירות הציבורי. אני אדם דעתן שמשתמש בהומור וסאטירה ומשלב אותם עם ביקורת. כך עשיתי במשך 20 שנה ואין סיבה להיעלב או להתרגש מכל בדיחה בפייסבוק. אני לא צריך מינוי ציבורי בשביל להתנצל בפני מי שנפגע. כמובן שאני מעריך את כבוד נשיא המדינה".

אלא שבבית הנשיא לא ממש צחקו מהעניין, שם כבר ביקשו הבהרות מלשכת ראש הממשלה בנוגע למינוי. מבית הנשיא נמסר בתגובה: "אנו רואים את הדברים בחומרה רבה ומנכ"ל בית הנשיא אף העלה את הנושא מול לשכת ראש הממשלה בבקשה להבין אם הדברים היו לנגד עיני ראש הממשלה עת קיבל החלטתו למנות את הנ"ל לתפקיד.

"הדברים חמורים עוד יותר נוכח העובדה שמדובר בפקיד בכיר בשירות המדינה אשר אמור לשמש בתפקיד ייצוגי שכזה ולשקף את עמדותיה של מדינת ישראל בארץ ובעולם. מטרידה גם תגובתו של המועמד ההופכת את הדברים ל'אמירות סאטיריות' ותו לא, וזאת נוכח ימים אלו, שבהם מדינת ישראל מנהלת מערכה של ממש ברשתות החברתיות מתוך הבנת הכוח הטמון בפוסטים מעין אלו ובמרחק הקצר בינן לבין הלגיטימציה למעשה".

ברץ (42), נשוי ואב לארבעה, הוא דוקטור לפילוסופיה המתגורר בכפר אדומים. ברץ שירת ביחידת מודיעין מוטסת של חיל האוויר. לפני כחמש שנים פוטר ממשרתו כמרצה לפילוסופיה בפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטה העברית בירושלים. בהמשך ייסד את אתר הדעות הימני "מידה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר