שוב זגזג

ישראל השיבה את גופתו של המחבל שדרס לוחם מג"ב

שוב ישראל מזגזגת: אחרי ההחלטה שלא להשיב גופות מחבלים מאזור חברון, בשל הלוויה מסיתה במיוחד שהתקיימה שם, הבוקר הוחזרה גופת המחבל שביצע אמש את פיגוע הדריסה (חדשות ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
המחבל (צילום: מתוך ynet)

המדינה ממשיכה להתקפל בפני הפלסטינים: בניגוד להחלטה שלא להשיב גופות מחבלים תושבי חברון, ישראל החזירה אמש את גופתו של איברהים סכאפי, המחבל שביצע את פיגוע הדריסה ליד חלחול, שבו נפצע אנושות חייל מג"ב.

גופתו של המחבל הערבי הושבה לפלסטינים דרך מעבר תרקומיא, ומשם נלקחה לחברון - שם תיערך הלוויתו בשעות הצהרים, בניגוד להחלטת ישראל לקיימה בשעות הלילה.

בשל ההלוויה האחרונה שהתקיימה בחברון ובה נאמרו דברי הסתה נגד ישראל, הוחלט בישראל לעכב העברת חמישה גופות מחבלים שביצעו פיגועים בגל ההסלמה הנוכחי, אולם באופן תמוה דווקא גופתו של המחבל שביצע את הפיגוע אתמול, הוחזרה שעות אחדות אחרי שדרס את הלוחם.

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון התייחס אתמול במליאת הכנסת לנושא החזרת הגופות ואמר: "החזקת הגופות כשלעצמה איננה מרתיע מחבלים פוטנציאלים, בניגוד להריסת בתים או שלילת תושבות שיש לנו הוכחות לכך שהם צעדים מרתיעים. החלטנו לקבל החלטה לכל מקרה ומקרה כשהשיקול המרכזי הוא אם תהיה לוויה המונית ולכן ההחלטה שהתקבלה היא שיוחזרו גופות בתנאי שתהיה לוויה שקטה וצנועה, וזה מה שהיה עד ההלוויה בחברון שהיו בה הסתה ושלהוב יצרים".

"המדיניות היא עקבית ושקולה, בהתאם לשיקולים שהם גם מוסריים וגם ביטחוניים", הוסיף יעלון.

עוד אמר "לגבי השאלה למה אנחנו מחזירים גופות בשעה שיש גופות של חיילים בידי החמאס, אז אין שום גורם מקצועי שיכול לקשור בעניין גופות המחבלים מאזור ירושלים, לבין גופות החיילים שמוחזקים בידי החמאס בעזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר