הצצה לתרגיל יחצ"א

בכיר בפיקוד העורף: "בניינים בב"ב לא יעמדו ברעידות אדמה"

מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית, אל"מ דודי מזרחי, מתריע בשיחה עם "כיכר השבת" כי יש חשש שבניינים ישנים בבני ברק לא יעמדו ברעידות אדמה • הצצה לתרגיל של היחידה (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
תרגיל פיקוד העורף (צילום: דובר צה"ל)

מפקד יחידת החילוץ וההצלה הארצית של פיקוד העורף, אלוף-משנה דודי מזרחי, אומר בשיחה עם "כיכר השבת" כי ישנם בניינים בעיר החרדית בני ברק שקיים חשש שלא יעמדו ברעידות אדמה.

במהלך תרגיל של יחצ"א - יחידת החילוץ וההצלה הארצית אמר אל"מ מזרחי כי "ישנם בניינים, בעיקר אלו הישנים, שקיים חשש שלא יעמדו ברעידות אדמה".

עם זאת אל"מ מזרחי מבקש להדגיש כי "הבניינים החדשים יותר עומדים ברעידות אדמה".

בתרגיל המיוחד שערך פיקוד העורף השתתפו עשרות לוחמים ואנשי צוות. ביחידה שהוקמה לפני עשרות שנים כלקח מאסון צור השני שהתרחש במהלך מלחמת לבנון הראשונה, משרתים חרדים וחילונים כאחד והיא מורכבת אך ורק מאנשי מילואים.

כאשר נשאל אל"מ מזרחי כיצד עובדים כולם יחד, השיב כי "כשהיחידה נמצאת יחד נוצר תמהיל מעניין ומגוון של אנשים שפועלים יחד בשיתוף פעולה מלא על מנת לחלץ לכודים מאתרי הרס".

התרגיל המדובר היווה את החלק הראשון בהסמכה, בו הכוחות השתתפו והתנסו בסדנאות ובתחנות שונות של חיתוך בעץ, חיתוך בלהבה, שבירה וביקוע ואיתור לכודים מבין ההריסות. בנוסף, ליחידה כלים טכנולוגיים חדשניים שייעודם הוא לסייע למשימות החילוץ ובמהלך התרגיל חברי היחידה למדו את השימוש הנכון בכלים והתנסו בהם.

היחידה מתאמנת באתרי הרס שונים המדמים באופן מציאותי תרחישים אפשריים של הרס בהם הם עשויים להיתקל במקרי חירום. כך, ברגע האמת הם יידעו כיצד לטפל בכל מקרה בקור רוח ובמקצועיות מרבית.

"היחידה מתכוננת לכל תרחיש אפשרי. אנו מהווים כוח חילוץ מקצועי וקריטי ולכן אנו מוכנים למצבים שונים, בין אם אסון טבע כמו רעידת אדמה או צונאמי לבין תרחיש של נפילת טיל וחילוץ מההרס שעשוי להיגרם כתוצאה מכך", הוא מסביר. "היחידה פועלת כך שהיא מוכנה ומיומנת לעבוד בכל תנאי ובכל מקום, ואף מסוגלת לטפל במוקדי הרס רבים במקביל".

היחידה מהווה כוח מקצועי בעל ידע רב, אשר אותו הם צוברים ומיישמים בטיפול באסונות בארץ ובעולם. היחידה הוציאה משלחות חילוץ וסיוע הומניטארי רבות, בניהן לנפאל, לפיליפינים, ליפן ולהאיטי. המשלחת לנפאל למשל, יצאה תוך פחות מ-48 שעות, לאחר כוח חלוץ ראשוני שיצא שעות לאחר רעידת האדמה הקטלנית.

"מה שמייחד את המשלחת שלנו מהמשלחות האחרות היא ההתארגנות המהירה שלה והרצון ההומניטרי שמניע אותנו לסייע כמה שיותר מהר", אומר אל"מ דודי בגאווה, "גם בארץ אנחנו יודעים כיצד לפעול בדרך הטובה ביותר אנו מיומנים לפעול במגוון צורות בניה ובכל מתאר שנדרש לו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר