סערת 'משפחה'

הישמרו לכם מלעלות בהר / הרב עידו ובר

גורמים אינטרסנטיים ביקשו לפרשן את הדברים שכאילו ניתנה כאן לגיטימציה לפגוע בציבורים אחרים בעם ישראל. פרשנות רקובה זו היא איוולת נוראה שאסור היה להעלות אותה על דל השפתיים (דעות)

כותב השורות (צילום מסך, ערוץ 20)

מעשה ביהודי שהיה מכניס הרבה אורחים לביתו. השתדלותו הרבה עבור מצות הכנסת אורחים הביאה אותו לבנות בתוך מעונו קומה מיוחדת עבור אורחים. בקומה זו היה מצוי מטבח שהתפרס על פני שטח גדול וכן חדר אוכל רחב ידים שהכיל סועדים רבים. כל יום היו מגישים שם תבשילים ומאכלים ערבים עבור האורחים שפקדו את המקום. כל העניים שהיו מגיעים לעירו של היהודי המכניס אורחים, הכירו את כתובתו וידעו שבתוך ביתו ניתן לאכול ארוחות דשנות שישביעו את רעבונם.

שמו של היהודי התפרסם בשער בת רבים בתור איש חסד ממדרגה ראשונה. והנה יום אחד הגיע לביתו של היהודי נדיב הלב, עני אחד שלקה בקיבתו. על פי ציווי הרופאים אסור היה לו לאכול מזון חמוץ וחריף. אולם כשראה בביתו של המארח את המאכלים מטיפי הריר, לא יכל להתאפק ואכל מהם לשובע. לאחר שעה קלה תקפו אותו כאבי בטן עזים. או אז ניגש לבעל הבית המכניס אורחים והטיח בו האשמה נוראה: "בגלל האוכל שלך נתקפתי בכאבי בטן עזים".

התפלא מכניס האורחים לשמע דבריו ושאלו בפליאה: "איך זה יתכן? במשך שנים רבות סועדים על שולחני אורחים רבים ואף לא אחד מהם התלונן בפני שהמאכלים שהגשתי לפיהם גרמו להם כאבי בטן. כולם לא רק שהם לא רטנו כלפי אלא הם אף שיבחו אותי על קורת הרוח שהסבתי להם. אסור לך איפוא להאשים אותי בשל כאבי הבטן שלך. מטבחי נועד לאנשים בריאים ולא לאנשים חולים".

משל זה הינו אחד ממשליו הנפלאים של המגיד מדובנא. באמצעותו הוא מבקש לפרש את הפסוק: "ישרים דרכי ה' צדיקים ילכו בם ופושעים יכשלו בם". הפושעים - כך הוא כותב - שחולים בנפשם, חוטאים בכך שהם מאשימים את דרך ה' בגרימה למחלתם.

ובשל מה הבאתי משל ונמשל זה? התשובה קשורה לאירוע מסעיר שהתרחש בשבוע שעבר בארץ ישראל ובעולם כולו: בני העיתונאי ברוך הכשרונות (בל"ע) הרה"ח ר' אריה ארליך ובר שיחי', הפנה בקשה בשבוע שעבר בטורו השבועי לעם הערבי שלא יפגעו בציבור החרדי בשל העובדה שציבור זה אינו עולה להר הבית ממניעים הלכתיים.

דבריו אלה עוררו סערה רבתי בכלי התקשורת. גורמים אינטרסנטיים ביקשו לפרשן את הדברים שכאילו ניתנה כאן לגיטימציה לפגוע בציבורים אחרים בעם ישראל. פרשנות רקובה זו היא איוולת נוראה שאסור היה להעלות אותה על דל השפתיים. הרי זה מובן לכל בר דעת שאסור לפגוע באף יהודי כולל אלה שלדאבון הלב עולים להר הבית בניגוד לפסיקתם של גדולי ישראל. מעשה רצח נמנה על אחד משבע מצוות בני נח שאומות העולם מצווים שלא לעבור עליו וכל מי ששופך דם של אחרים הוא רוצח נתעב שצריך לגנותו בכל לשון של גינוי בעוצמה האדירה ביותר.

בתור אחד שמייצג את המגזר החרדי, הוא ביקש בטורו להבהיר לאותם המרצחים שהציבור החרדי לא נוטל חלק בעליה להר הבית ולסתום בכך את טענתם שבשל העליה שלנו להר הם פוגעים בנו.

ומכאן רצוני להפנות בקשה לכל אלה שמייצגים את המגזרים האחרים בעם ישראל: עשו ככל יכולתכם בתחום ההסברה כדי למנוע מהמרצחים למלא את זממם.

ויהי רצון שהשי"ת יערה עלינו רוח ממרום ויחזיר את כל עם ישראל בתשובה שלימה ואז בודאי יבוא משיח צדקינו ויגאל אותנו מהמצב הקשה שבו לעת עתה אנו מצויים בו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר