התבטאות מפתיעה

איל ההון צ'רלס ברונפמן לרפורמים: למה חב"ד עקפה אותנו?

איל ההון צ'רלס ברונפמן המקורב לרפורמים, התייחס בנאום שנשא באורלנדו שבפלורידה לכישלונה של התנועה הרפורמית בפעילות עם צעירים: "חב"ד מביאה את המספרים הגדולים ביותר" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שליחי חב"ד. בקטן: צ'רלס ברונפמן (צילום: ברוך עזאגווי, עמית שאבי - ynet)

במקביל לכינוס השלוחים העולמי של חב"ד הנערך בניו יורק, מתקיימת בימים אלו באורלנדו שבפלורידה הוועידה הדו-שנתית של התנועה הרפורמית. איל ההון היהודי צ'רלס ברונפמן, המקורב לתנועה הרפורמית ואחד הנואמים המרכזיים באירוע, תהה בדבריו כיצד חב"ד הצליחה לגבור על הרפורמיים בפעילות מול צעירים.

ברונפמן הביע אכזבה מכך שחב"ד הפכה למובילה במספר הצעירים היהודים המשתתפים בפרויקט תגלית מטעמה כאשר התנועה הרפורמית מדשדשת הרחק מאחור. "מה קורה בפועל, מי מארגן את הקבוצות הרבות ביותר? חב"ד", אמר ברונפמן. "מי מספק את המספר הגדול ביותר של תכניות אחרי המסע? חב"ד. נראה לי שאתם הייתם צריכים להיות המובילים, לא חב"ד".

הרבי מליובאוויטש זצ"ל (באדיבות מכון אבנר, אתר חב"ד COL)

הנאום באורלנדו מגיע כאמור במקביל לכינוס השלוחים של חב"ד. אחד המושבים בכינוס מוקדש לפרויקט "חב"ד בקמפוס", שבמסגרתו פועלים בתי חב"ד בכחמש מאות קמפוסים ברחבי ארה"ב.

בחב"ד אומרים כי הם הפכו למובילים בקרב הדור הצעיר ביהדות ארה"ב, וכי הצעירים נוטשים את הרפורמים והקונסרבטיבים ומתחברים יותר ויותר לחב"ד. גם הביקורים בארץ, במסגרת פרוייקט 'תגלית' אותם מארגנת חב"ד "נעשים מתוך דגש על קדושת הארץ, ועל החיבור העמוק שבין עם ישראל לארץ ישראל".

המאבק על הצעירים מתרחש על רקע הצמיחה המואצת של חב"ד בארה"ב, לעומת הנסיגה שחלה באחיזה של הרפורמים והקונסרבטיבים. "אם לתנועה הרפורמית יש כיום כשמונה מאות מרכזים, לחב"ד כבר יש תשע מאות ושישים מרכזים, והם גדלים והולכים בהתמדה", אומר בכיר בחב"ד ל"כיכר השבת".

"הרפורמים מביטים בעיניים כלות כיצד דווקא תנועה חסידית, הדבקת בהלכה, מצליחה למשוך אליה את יהודי ארה"ב, בעוד הם, שמציעים יהדות ליברלית ופלורליסטית, סובלים מנטישה", הוסיף.

צעירים אמריקנים ב"תגלית" במסגרת חב"ד (צילום: Moishy Lew)
(צילום: Moishy Lew)

מגמה זו נתמכת על ידי מחקר דמוגרפי שערכה הפדרציה היהודית במיאמי, לפני כשנה, על היהדות בדרום פלורידה. התברר ש-27% מקרב היהודים משתתפים בפעילויות חב"ד, ובגילאי 35 ומטה המספר עולה בתלילות ל-47%, שזה כמחצית מהצעירים. הנתון הזה מפתיע לאור העובדה שרק 20% מהם הצהירו כי הם מגדירים עצמם אורתודוכסים, ובכל זאת הם בוחרים להשתתף בשיעורים ובפעילויות אחרות של חב"ד.

הרב משה קוטלרסקי, יו"ר כינוס השלוחים העולמי, אינו מופתע מהנתונים. "הרבי מליובאוויטש זי"ע דיבר פעמים רבות שדווקא הנוער מחפש את האמת ומואס בפשרות", הוא אומר. "אנו רואים עכשיו במוחש את התממשות דבריו, וכיצד זיהה נכון את כמיהת נפשם של הצעירים ליהדות של אמת. הדבקות בתורה בשלמותה היא סוד הצלחתם של שלוחי חב"ד, ולכן הם מצליחים למצוא נתיבים ללב הצעירים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר