סערת רן ברץ

הבית הלבן: נתניהו צריך להחליט מי מייצג אותו

בארה"ב הגיבו לסערת רן ברץ. דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט אמר כי התנצלות ברץ הייתה מתחייבת ורמז כי על ראש הממשלה נתניהו לבטל את המינוי. נתניהו הודיע לקרי: אשקול את המינוי (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט וג"ר רן ברץ (תמונה חופשית)

על רקע פגישתם הקרובה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב ברק אובמה, הבית הלבן הגיב לראשונה לסערת רן ברץ ורומז כי על ראש הממשלה בנימין נתניהו לשקול מחדש את מינויו של ברץ לתפקיד ראש מערך ההסברה הלאומי, זאת על רקע דבריו של ברץ נגד נשיא ארה"ב ברק אובמה ומזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי.

בתדרוך לעיתונאים שנערך הערב (חמישי) אמר דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט: "ראינו את הדיווחים על ההערות של האיש הזה נגד גורמי מימשל וראינו את הדיווחים על ההתנצלות שלו. ההתנצלות הייתה מתחייבת. ראש הממשלה נתניהו צריך להחליט מי משרת את ממשלתו ומייצג אותו ואת ארצו. זו החלטה הוא צריך לקבל בעצמו".

במקביל, דובר מחלקת המדינה ג'ון קירבי אמר כי ראש הממשלה נתניהו שוחח עם מזכיר המדינה האמריקני ואמר לו כי ישקול מחדש את מינוי של ברץ. "דבריו של רן ברץ הם פוגעניים ומדאיגים", אמר קירבי, "אנחנו מצפים מאנשי ממשלות בכל מדינה בעולם, בעיקר מבנות בריתנו הקרובות, שידברו בצורה מכבדת וכנה כלפי אנשי הממשל האמריקני".

מוקדם יותר הערב התנער נתניהו מדבריו של ברץ. "הדברים של ברץ אינם ראויים ואינם משקפים לא את עמדותיי ולא את מדיניות הממשלה. ד"ר ברץ התנצל על הדברים, ביקש ללבן אותם בפגישה עמי וסיכמנו להיפגש עם שובי ארצה", מסר נתניהו.

ברץ עצמו התנצל על דבריו כנגד נשיא המדינה ראובן ריבלין וכנגד בכירים אמריקנים. "אני מתנצל על הדברים הפוגעניים שפרסמתי ברשת ביחס לנשיא המדינה, נשיא ארה"ב ואישי ציבור נוספים. אני מצטער שלא עדכנתי את ראש הממשלה על דברים אלה קודם לכן. הדברים שפרסמתי נכתבו בקלות הדעת ולעיתים גם בבדיחות הדעת, בשפה שמתאימה לרשתות החברתיות ולאדם פרטי. ברור לי היטב שבתפקיד ממלכתי יש להתנהג ולהתבטא אחרת. ביקשתי מראש הממשלה הזדמנות ללבן איתו את הדברים בימים הקרובים".

עם זאת, ברץ לא התנצל על דבריו כנגד הציבור החרדי, אותו האשים באלימות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר