תגלית מדעית

נאס"א: בעבר המאדים התאים לחיים, רוחות מהשמש פגעו בו

בעבר תנאי הסביבה בכוכב הלכת מאדים היו דומים למדי לאלו של כדור הארץ והאקלים בו היה נוח ואפשר זרימת מים כמו גם חיים, אך רוחות מהשמש פגעו בו והפכו אותו למה שהוא כיום (חדשות)

(צילום: שאטרסטוק)

תגלית מדעית חשובה: סוכנות החלל האמריקנית נאס"א הודיעה הערב (חמישי) כי בעבר תנאי הסביבה בכוכב הלכת מאדים היו דומים למדי לאלו של כדור הארץ והאקלים בו היה נוח ואפשר זרימת מים כמו גם חיים ללא ההגנות שנדרשות כיום לבני אדם שאולי יגיעו למאדים - אלא שרוחות מהשמש פגעו בו.

הודעת נאס"א מגיעה תקופה לאחר שהסוכנות שיחררה הודעה דרמטית על כך שרכב החלל "קיוריוסיטי" גילה עדויות למים זורמים על המאדים, מה שמאפשר באופן תאורטי חיים על המאדים.

כיום מאדים הוא כוכב לכת יבש וקפוא באורח קבע. לדברי נאס"א, המצב נוצר לאחר רוחות חזקות שהגיעו מהשמש וגרמו להרס האטמוספירה שעטפה את מאדים והותירה בו את האקלים הנוח. כעת, כשהאטמוספירה נהרסה נותר הכוכב האדום יבש וקפוא.

מומחה באוניברסיטת איווה הסביר כי בעוד השדה המגנטי מגן על כדור הארץ מפני הרוחות המגיעות מכיוון השמש, במאדים בה אין שדה מגנטי כמו בכדור הארץ הרוחות הרסו את האטמוספירה של מאדים.

"הרוחות לא פוגעות היום במאדים באופן ישיר, הן עוקפות את כוכב הלכת. כיום יש שיכבה שמגינה על כוכב מאדים, כשהרוחות החזקות מפחיתות את האטמוספירה הקיימת כיום בכשני שליש. הבועה שהשמש מייצרת היא כמו מפגש בין מטוס גדול למטוס קטן. המפגש פורר את האטמוספירה" מסביר המדען.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר