טענות על אפליה

מוסדות המוכר שאינו רשמי לסגן שר האוצר: "אנחנו לפני קריסה"

ראשי פורום מנהלי המוסדות המוכרים שאינם רשמיים בהם לומדים 86,000 תלמידים, טוענים לאפליה ביחס לשאר מוסדות החינוך בישראל ומזהירים מפני קריסה. סגן שר האוצר ינסה לסייע (חדשות)

(באדיבות המצלם)

סגן שר האוצר ח"כ יצחק כהן נפגש עם ראשי פורום מנהלי המוסדות המוכרים שאינם רשמיים בהם לומדים 86,000 תלמידים, והשמיעו טענות על אפליה כלפי התלמידים ביחס לכלל מערכת החינוך במדינת ישראל. כהן אמר כי הוא מודע לקשיים וכי תמך במוסדות שעמדו בפני קריסה. לדבריו, הוא יעשה מאמץ בכדי לסייע למוסדות ברמה המערכתית.

האפליה, לטענת פורום המנהלים, מתבצעת משום שמוסדות החינוך הללו מוכרים במשרד החינוך אך אינם רשמיים. במגזר החרדי לבדו קיימים 135 מוסדות כאלו בהם לומדים למעלה משלושים ושלושה אלף תלמידות ותלמידים.

"התלמידים החרדים שלומדים במסגרת מוסדות המוכש"ר מופלים לרעה ואינם מקבלים את מינימום התקציב על מנת לאפשר לימודים סבירים תוך קבלת הרף המינימלי הנדרש לתלמיד במדינת ישראל" טענו בפורום.

"הדוגמא הבולטת לחוסר השוויון היא ההחלטה בחודש האחרון להעביר חמישים מיליון שקלים לבתי הספר הנוצריים שבמעמד מוכר שאינו רשמי תוך התעלמות מוחלטת מתלמידי החינוך החרדי ואחרים שבאותו מעמד ואשר סבלו מאותו הקיצוץ בדיוק"

בפורום אומרים כי משרד החינוך קיצץ בשנים האחרונות ב-45% את התקציבים שהוא מעניק לתלמידיהם: "המשרד נותן לנו רק 29% ממה שהוא נותן לכל בית ספר אחר במדינה. בשש השנים האחרונות יש קיצוץ מתמשך בתקצוב והשיא היה בשנתיים האחרונות".

השבתה של המוסדות - בדומה לשביתה שנעשתה בבתי הספר הנוצריים - עמדה על הפרק, אולם במוסדות הבהירו כי "האחריות ללימוד התורה והמחויבות להורים גברה על הקשיים התקציביים הבלתי סבירים". עם זאת אמרו המנהלים כי אם הממשלה לא תתעשת "בתי הספר לא יוכלו לשרוד".

כהן הודיע כי יכנס דיון עם גורמי מקצוע רלוונטיים במשרד האוצר ובחשבות משרד החינוך בשיתוף עם פורום המוסדות על מנת לבדוק את הנושא.

דוד שרפר, מנהל הפורום, הודה לכהן ואמר: "לא נסכים לאפליה. מחויבותה של המדינה להעניק תקצוב שיווני לכל תלמיד והאפליה הקיימת לרעת ילדינו חייבת להיפסק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר