המאבק מחריף: מודעות נגד תרבות הקופיקס

הוועדה לשמירת צביון העיר בני-ברק מפרסמת מודעות נגד החנויות לממכר מזון מהיר שהפכו לאטרקציה בעיר התורה: "גל עכור של חנויות לממכר מזון מהיר פושה בכל רחבי עירנו" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
סניף של 'קופיקס' בבני-ברק (צילום: שלומי כהן)

המלחמה ב'תרבות הקופיקס' התופסת תאוצה בעיר התורה והחסידות עולה מדרגה. אמש נפתח סניף נוסף של הרשת בצומת איצקוביץ בסמוך לקיוסק של שלויימל'ה, ובשבוע הבא צפוי להיפתח מולו סניף של הרשת המתחרה.

עשרות אברכים ובני ישיבה צבאו על דלתות הדוכנים החדשים לממכר מזון כאשר הם רוכשים במחיר מוזל קפה ומאפה,
אולם הביקורת לא אחרה לבוא. לאחר המתקפה החריפה בעיתונות החרדית הממסדית כנגד יוצאים בוועדה לשמירת צביון העיר במודעות חוצות כנגד התופעה המאיימת להתפשט.

תחת הכותרת "כי הייתי זוללה" נכתב בפאשקווילים כי "נגע חדש הופיע בעיר בעת האחרונה המאיים על צביונה של עיר התורה והחסידות".

"גל עכור של חנויות לממכר מזון מהיר פושה בכל רחבי עירנו ב״ב כאשר בן לילה צצות ונפתחות חנויות חדשות בכל פינה".

לדברי הוועד, הנזק הרוחני שהתופעה גורמת לצביון העיר הינו בלתי הפיך. "כבר עתה בעוד התופעה חדשה מלאים חוצותינו לבושתנו ולחרפתנו במבוגרים וצעירים המהלכים ברחובה של עיר כשהם ממלאים פיהם במאכל ומשתה דבר אשר לא היה מיסוד העיר.

"מדובר במגיפה איומה העוברת על העיר בסערה ומאיימת לכלות כל חלקה טובה ולהרוס את צביונה היהודי של העיר הנודעה ככלילת יופי בצניעות הליכות תושביה", נכתב עוד.

לדברי עסקנים בעיר, כבר עתה נדמה כי תרבות הקופיקס מזיקה לעיר. צומת איצקוביץ נראית כמו הטיימס סקוור בניו יורק. הכל מלא במזללות ובאווירה של חטוף ואכול כאשר מאות בני ישיבה מוצאים להם מקום שהופך אט אט למרכז בילויים ואוכל.

מנגד מביע אחד התושבים ספק באותנטיות של המודעות ואומר: "ייתכן שמי שעומד מאחורי הפרסומים המתעטרים תחת דאגה לצביונה הרוחני של העיר אלו בכלל בעלי חנויות מתחרות אשר מבקשים לשמור על רמת מחירים גבוהה כבעבר ולעשות קופה על חשבון התושבים. לא מתאים להם שנוכל לקנות קפה בזול והם מבקשים להמשיך ולעשוק את כספי התושבים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר