סערת תיקון חוק הגיוס

גפני: "מי שמדבר בקול גורם נזק ומספק דלק לשונאינו"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני מתייחס לסערה סביב תיקון חוק הגיוס: "יש הסכם קואליציוני ברור בעניין הזה עם ראש הממשלה". וגם: למה הוא מסרב בתוקף לספק פרטים מהדיונים בנושא (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש / Flash90)

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני היה עסוק השבוע בהמשך המאבק סביב מפת הטבות המס, תקציב הביטחון וההכנות לאישור תקציב המדינה. בסוף השבוע התייחס בראיון לעיתון "יתד נאמ"ן לסערה סביב אישורו של חוק הגיוס המתוקן.

מדוע חוק הגיוס עלה השבוע על סדר היום? מה אירע פתאום?

גפני: "יש לנו הסכם קואליציוני ברור בעניין הזה עם ראש הממשלה. היינו יכולים להעביר את החוק מזמן, אבל אנו רוצים להעביר חוק שיתאים להנחיות גדולי התורה. לכן זה לוקח יותר זמן".

זה לא סוד שנפגשתם עם ראש הממשלה בעניין הזה. תוכל לספר מה היה בפגישה?

גפני: "אני לא מעוניין לספק דלק לשונאינו. אנו צריכים לגלות אחריות בעניין הזה ולא לספק כותרות מיותרות. גם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, מדבר ומדבר. הוא כינס את התקשורת לחדר הסיעה שלו, סיפק הצהרות ומעוניין שנגיב. לא נספק לו את מאווייו".

הציבור צריך לדאוג? האם יש נסיגה מההסכם הקואליציוני?

גפני: "תמיד צריך לדאוג. נושא לימוד התורה של בני הישיבות הוא החשוב ביותר ותמיד היה רגיש, לנוכח אלו שמנסים לשנות את ההסדרים ולפגוע בלומדי התורה. כך היה בהיסטוריה של העם היהודי. אנו במאבק מתמיד סביב זה. אבל יש לנו הוראה מגדולי ישראל שלא לפרט יותר מדי, אלא לעשות מה שצריך והיכן שצריך, וכך אנו נוהגים. הכול בצנעה ובשקט".

האם העניין עומד לפני פתרון?

גפני: "אני מקווה מאוד שזה בדרך לפתרון. מי שמדבר על זה בקול - בפנים או בחוץ - עושה מעשה לא אחראי. זה עלה עכשיו, כי הזמן הולך ונגמר וצריך לסדר את זה".

"אני מישיר מבט לציבור, מביט לו בעיניים ואומר: יש יצר סקרנות מובן, כי זה נושא מעניין. יחד עם זאת, יש כלי תקשורת בלתי-אחראים, שעושים מכך רעש רב, יורדים לפרטים שהם לא בהכרח נכונים, ומספקים הרבה נשק ודלק לשונאינו. אני אומר לך שזה גורם נזק רב ולא תורם מאומה לעצם העניין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר