תקנות חדשות בכפר חב"ד

הרב מאיר אשכנזי: "להשכיר דירה רק לבני הכפר, למנוע כניסת גורמים שאינם מתאימים"

רבו של כפר חב"ד הגאון רבי מאיר אשכנזי מפרסם תקנות נוספות בנוגע לדיור בכפר, לפיהן אסור להשכיר דירות למי שאינו מבני הכפר, כמו כן אסור לפצל דירות גדולות המיועדות להשכרה (חרדים)

הרב מאיר אשכנזי (צילום: מאיר דהן COL)

רבה החדש של כפר חב"ד הגאון רבי מאיר אשכנזי, ממשיך בשורת תקנות וצעדים, המיועדים לחיזוק המצב הרוחני בכפר, וכעת מפרסם תקנות נוספות הנוגעות להשכרת בתים בכפר.

לפי התקנות החדשות, אסור לחלק דירות המיועדות להשכרה ובנוסף אסור להשכיר דירות למי שאינו מבני כפר חב"ד.

במכתב שפרסם הרב אמש נכתב: "א. לאחרונה נעשו כמה ניסיונות לחלק דירות גדולות בשכונת לוי יצחק ב' – לשתי דירות קטנות, כדי להרוויח יותר בהשכרתן. מלבד זה שהדבר נוגד את חוקי התכנון והבנייה, הרי זה נגד טובת הציבור בכפר ומשתי סיבות.

1. אין בשכונות הכפר מספיק תשתיות לדירות נוספות. 2. יש בכפר מחסור חמור ביותר בדירות גדולות להשכרה, והדבר יוצא מצוקה נוראה אצל משפחות המבקשות לעבור מדירה קטנה לגדולה עקב התרחבות המשפחה ברוך ה'.

כאן מגיע הרב אשכנזי לתקנה המרכזית: "ב. עקב התעניינות רבה של אנשים שאינם מבני הכפר במגורים בכפר, הנני חוזר ומזכיר את ההחלטה שהתקבלה באסיפה בחודש תמוז האחרון, שהשכרת הדירות בכפר תהיה אך ורק לבני או בנות הכפר ומכמה סיבות:

1. השכרה לאלו שאינם מבני הכפר מצמצמת את יכולת בני הכפר לשכור כאן דירה. 2. טובת הציבור מחייבת את הורדת מחירי השכירות, ולצורך זה יש להוריד את הביקוש לדירות להשכרה מצד אלו שאינם מבני הכפר".

הרב מפרט את הסיבה העיקרית: "3. יש צורך למנוע כניסת גורמים שאינם מתאימים לכפר".

לסיכום, כותב הרב אשכנזי בתקנות: א. אין לפצל דירה גדולה לדירות קטנות להשכרה. ב. השכרת דירות בכפר תהיה אך ורק לבני או בנות הכפר. ג. יש לקבל אישור מוועד הכפר על כל השכרה חדשה לדיירים הבאים מחוץ לכפר. ד. מידע נחוץ בעניין, נא להביא לידיעתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר