המשנה ליועמ"ש: "לא הוריתי לעיריית ירושלים להסיר שלטי הצניעות"

המשנה ליועמ"ש לממשלה דינה זילבר שיגרה מכתב לעיריית ירושלים בו דרשה להסיר את שלטי הצניעות במאה שערים, לאחר פניית התנועה למשילות ודמוקרטיה היא הבהירה שאין זו הוראה (משפט)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: אלי מנדלבאום - ynet)

סערת שלטי הצניעות בירושלים: שלטי החוצות בשכונת מאה שערים בירושלים הקוראים לנשים לא לעבור בשכונה בלבוש לא צנוע, הביאו לוויכוח משפטי בין העירייה ללשכת היועץ המשפטי לממשלה.

המשנה ליועץ המשפטי עו"ד דינה זילבר שיגרה לפני כחודש וחצי מכתב ליועץ המשפטי של העירייה בבקשה להסיר את השלטים המדוברים וזאת לאור פנייה שקיבלה מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה, בעקבות פנייה למשנה יועץ המשפטי לעירייה, עו"ד חיים נגרסי, שהודיע כי בכוונתו לטפל בנושא אך לא באופן מיידי.

זילבר כתבה אז ליועץ המשפטי לעירייה: "בפסק הדין בעניין בית שמש נקבע כי העובדה שהשלטים עומדים במקומם במשך שנים רבות רק מעצימה את רשלנותה של העירייה במילוי חובתה כדין, ומכאן שהיא בוודאי לא יכולה לשמש כאמתלה לשהות נוספת במילוי חובתה של העירייה להסרת שלטים אלה".

בהתייחסה לדברי העירייה כי היא בהליך הידברות מול תולי השלטים כתבה זילבר: "הידברות זו צריכה לסוב סביב הסרת השילוט באופן מפורש, ומשך הזמן המוקצה לאותו הליך הידברות צריך להיות סביר, כאשר במקביל למאמצי ההידברות על העירייה לשקול, לכל הפחות, נקיטת אמצעי אכיפה בנושא".

זילבר לא השאירה מקום לפרשנות ודרשה מהעירייה: "אמצעי אכיפה יכללו פנייה לבעלי המקרקעין, שעליהם הוצבו השלטים הנדונים, בדרישה להסרתם, העמדה לדין של האחראים על השלטים האמורים והטלת קנסות בשל הפרת הוראות חוק העזר".

בעקבות מכתבה של זילבר, התנועה למשילות ודמוקרטיה פנתה אליה במכתב, בו טענו אנשי התנועה, כי מכתבה של זילבר מנוגד לחוק וכי אין בסמכותה להורות לעירייה כיצד לפעול.

מכתב התנועה לזילבר (סריקה: כיכר השבת)
מכתב התנועה לזילבר (סריקה: כיכר השבת)

בשבוע שעבר הגיבה זילבר לטענות, במכתב המתפרסם לראשונה ב"כיכר השבת" כתבה: "מכתבי האמור לא כלל כל הוראה או הנחיה לעירייה, אלא הביא בפני היועץ המשפטי לעירייה את עיקרי הדין הרלוונטיים תוך בקשה לקבלת התייחסות לאמירות מסוימות שבמישור המשפטי", הסבירה.

יהודה עמרני מהתנועה למשילות ודמוקרטיה אמר בתגובה ל"כיכר השבת": "ההיתממות של עו"ד זילבר אינה במקומה. הפנייה שלה לעיריית ירושלים מנוסחת בהחלטיות רבה ונראית בברור כהנחיה. כך זה גם הוצג בתקשורת. הגיע הזמן שהיועץ המשפטי לממשלה ומשניו ימנעו מלפעול בחוסר סמכות וישמרו על מנהל תקין".

תשובת זילבר לתנועה למשילות (סריקה: כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר