בדרך לכינוס השולוחים

הראשל"צ הגר"ש עמאר בביקור בקהילה היהודית בברוקלין • סיקור

לקראת השתתפותו בכינוס השלוחים השנתי של חב"ד, יצא בסוף השבוע הראשל"צ ורבה של ירושלים הגר"ש עמאר לביקור בקהילה היהודית בברוקלין, שם נשא שיחות חיזוק במהלך השבת (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"ש עמאר (צילום: יעקב נחומי)

הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר יצא בסוף השבוע לביקור קצר בארה"ב במרכזו ישא נאום בכינוס השנתי של שלוחי חב"ד.

הגר"ש עמאר נעתר לבקשת הרב משה קוטלרסקי, מי שמנהל את כינוס 'השלוחים' מדי שנה, להיות אחד מהנואמים המרכזיים בכנס ה'בנקאט' השנתי.

מקורבים לראשל"צ אמרו ל"כיכר השבת" כי "למרות ההתלבטות שקדמה לכך הרב החליט לנצל הזדמנות זו לדבר בפני כל שלוחי חב"ד על נושא מיוחד וכאוב אשר הרב נחשף אליו במעמדו וראה כי יש צורך לחזקו".

בתכנון המקורי היה אמור הגר"ש עמאר לצאת לביקור הבוקר, ראשון. אך לאחר בקשות מהקהילה היהודית בברוקלין, הקדים הרב את יציאתו ליום חמישי בערב בכדי לשהות בשבת יחד עם הקהילה.

בליל שבת התפלל הגר"ש בבית הכנסת 'אהבה ואחווה' בראשות הרב שמעון אלוף, לאחר תפילת 'קבלת שבת' נשא הרב שיחה למתפללים בה דיבר על הנושא של קניין של עם ישראל בארץ ישראל, החיבור שלא פסק לעולם גם בימי הגלות והצורך להתחזק בתורה ומצוות וכי זה הקשר היחיד המחבר בינינו.

את סעודת השבת ערך הרב עמאר בביתו של יו"ר "ארגון קהילות יוצאי סוריה" בארה"ב ג'ק אביטל. "למרות הגשם השוטף הגיעו רבים ממנהיגי ומראשי הקהילה לעונג שבת עם הרב", סיפר אחד מהנוכחים, "תוך כדי דבריו הרב חזקם על שמירת צביונה של הקהילה והגדלת לימוד התורה כי היא הערובה היחידה לקיום קהילה".

את תפילת שחרית התפלל הרב בבית הכנסת 'שערי ציון'. ונשא דרשות במניינים השונים על הצורך לשמור על חינוך יהודי אותנטי: "להמשיך ללכת בדרך המסורה שכל זכייתו של אברהם אבינו ע"ה לא נבעה אלא מכח 'כי ידעתיו אשר יצווה את בניו'".

את תפילת מנחה התפלל הרב בבית הכנסת שבראשות הרב אליהו מנצור ונשא את הדרשה המרכזית במשך למעלה משעה וחצי. "גם בדרשה זו הרב עמד על הצורך והחובה בלימוד התורה מתוך עמל ודבקות. וכי אין שום דרך להתקרב אל ה' ואף למי שקרוב לא יוכל לעמוד במדרגתו אם לא יקבע עיתים קבועים ללימוד התורה", סיפרו בקהילה.

הראשל"צ הגר"ש עמאר, הבוקר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר