סגירת מעגל בדאגיסטן: הניצול חיתן את המציל

הרב עובדיה יסאקוב, רבה של דערבנט, שניצל לפני מספר חודשים מניסיון חיסול בידי מחבלים, סגר בשבוע שעבר מעגל כאשר קידש את השכן היהודי שעירונותו סייעה להציל את חייו (חדשות, בעולם)

הרב יסאקוב בחופה, בשבוע שעבר (באדיבות המצלם)

הרב עובדיה יסאקוב, רבה של דערבנט, שניצל לפני מספר חודשים מניסיון חיסול, סגר בשבוע שעבר מעגל כאשר קידש את השכן היהודי שעירונותו סייעה להציל את חייו.

הרב שיחזר את ניסיון ההתנקשות בחייו בידי מחבלים וסיפר: "חזרתי ממסע שחיטה אצל משפחות יהודיות בכפרים מסביב ל'דעברנט', השעה הייתה כבר לאחר חצות הלילה כשהחניתי את הרכב ליד הבית, וכשיצאתי זיהיתי דמות מוסלמית חשודה שפתחה מולי ביריות מאש חיה".

"הכאב פילח את לבי וצרחתי צרחות אימה", הוא מוסיף, "לאחר חודשים רבים, כששוחררתי בנסים גדולים ממוות לחיים, התברר לי, ששכן יהודי היה היחיד ששמע את הצרחות, הזעיק את כוחות ההצלה והמשטרה והצליח אף להבריח את הטרוריסט שרצה לעשות וידוא הריגה רח"ל".

השכן, בן למשפחה יהודית התקרב לשמירת תורה ומצוות בזכות הרב יסאקוב בעצמו. בשבוע שעבר, נסגר המעגל כאשר הרב יסאקוב עצמו קידש את השכן מתחת לחופה.

תחושת המעגל שנסגר ליוותה את כל המשתתפים בחתונה המרגשת, בו נישא השכן, התלמיד המציל, עם תלמידת 'מכון חיה מושקא' במוסקבה.

העיר 'דערבנט', היא השנייה בגודלה ברפובליקה המוסלמית 'דאגיסטן' שברוסיה, על גבול צ'צ'ניה. בשבוע שעבר נחוגה בעיר הכנסת ספר תורה תרומת האחים יעקובוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר