בעקבות השמועות

האדמו"ר מקרלין מכחיש: לא התרתי לעלות להר הבית

לאחר שמועות שהפיצו פעילי ימין ברשתות החברתיות ולפיהן האדמו"ר מקרלין התיר לעלות להר הבית, הרבי יצא הערב מחדרו והודיע לממתינים בקבלת הקהל כי: "זה שקר. אין כל שינוי מעמדת ההלכה שאסור לעלות להר הבית" (חדשות, חסידים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מקרלין (צילום ארכיון: מאיר אלפסי)

פעילי ימין קיצוני ונאמני הר הבית הפיצו הבוקר (ראשון) שמועות ברשתות החברתיות לפיהן האדמו"ר מקרלין סטולין התיר לחסידיו לעלות להר הבית.

בפוסט שהופץ נכתב כי "האדמו"ר מחסידות "קרלין סטולין" מצטרף לרבנים המתירים לעלות להר הבית. בשיחה עם עיתונאי בכיר במערכת העיתון החרדי "המבשר" אמר האדמו"ר כי הן משיקולי ביטחון והן משיקולים הלכתיים מותר וראוי לעלות להר". נטען

עוד הוסיפו מנסחי הפוסט: "כאשר נשאל האדמו"ר האם יש אמת בטענה כי הסיבה לאינתיפאדה שפרצה היא העלייה להר, גער בו האדמו"ר ואמר כי "תמיד שנאו אותנו הערבים ותמיד ישנאו אותנו, הטענה על העלייה להר היא רק אמתלה". הפעילים ציטטו כי כאשר נשאל הרבי האם יש בעיה הלכתית לעלות להר, אמר כי "אחרי הכנות מתאימות של טבילה כהלכה וכדומה וידיעה ברורה באלו מקומות אפרי לצעוד, מותר לעלות ואין בכך שום בעיה"

בסיום הפוסט נכתב כי בכך מצטרף האדמו"ר לראש ישיבת "כסא רחמים" הגר"מ מאזוז שלכאורה התיר עלייה להר הבית.

בכירים בחסידות קרלין הכחישו כבר בשעות הבוקר את הדיווחים, אותם כינו "כוזבים ושקריים", אולם פעילי הימין התעקשו כי מדובר במידע נכון ואמתי וכי האדמו"ר מתיר את העלייה אל ההר.

בעקבות ריבוי השמועות, יצא האדמו"ר מקרלין לאולם ההמתנה של קבלת הקהל במעונו ואמר לנאספים: "היות ויש שמועות כאילו ונאמר על ידי שמותר לעלות להר הבית, זה שקר. אין שינוי מעמדת ההלכה שאסור בימינו לעלות להר הבית".

בכך, מקווים בחסידות כי "ייעשה סוף לפרסומים הבלתי אחראים ברשתות החברתיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר