אין בושה

זועבי השוותה את ישראל לנאצים: "לא למדו מליל הבדולח"

בנאום שנשאה באירוע לזכר ליל הבדולח, השוותה ח"כ חנין זועבי בין גרמניה הנאצית לישראל: "רוב הגרמנים לא הסכימו, אך הם שתקו. בישראל כשילד נשרף למוות, הרוב היהודי שותק". תיעוד (חדשות)

(Daniël de Klerk / יוטיוב, תמונה ראשית: הדס פרוש, פלאש 90)

זועבי משווה את ישראל לגרמניה הנאצית: באירוע אלטרנטיבי שקיימו ארגוני שמאל יהודים באמסטרדם לציון אירועי ליל הבדולח במהלכם נרצחו מאות יהודים בידי הנאצים בגרמניה, נאמה חברת הכנסת הערבייה חנין זועבי, והשוותה לכאורה בין ישראל לגרמניה הנאצית.

בנאום שנשאה זועבי אמרה כי "לכבוד הוא לי לדבר במקום הזה לזכרם של נרצחי ליל הבדולח ולזכרם של כל קורבנות הנאציזם, לכבוד הוא לי לדבר בשם של ההתנגדות היהודית... במהלך ליל הבדולח אלפי עסקים ובתי כנסיות נשרפו על ידי הנאצים. אולי רוב הגרמנים לא הסכימו, אך הם שתקו".

מיד אחר כך משווה זועבי את ישראל לגרמניה הנאצית כשהיא טוענת כי "כשבישראל 2 כנסיות ועשרות מסגדים נשרפות ואלפי ישראלים זועקים מוות לערבים אחרי משחקי כדורגל. כשמשפחה נשרפת למוות, כשילד נשרף למוות, הרוב היהודי שותק".

זועבי לא מסתפקת בדברים אלו וממשיכה בהשוואה כשהיא מאשימה כי "כשמר נתניהו ומר ברקת ראש עיריית ירושלים קראו לאזרחים להחזיק נשקים וזכו לתמיכה משר הביטחון משה יעלון ומראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין. כשראש הממשלה נתניהו קורא ללכת ולהצביע כי הערבים נוהרים לקלפיות, כששר החינוך בנט מצהיר כי זה בסדר להרוג ערבים, כשליברמן קורא להשתמש בגרזנים - אני מסיקה כי הלקח מליל הבדולח לא נלמד".

האירוע המקומם נערך סמוך לאירוע אחר אותו ארגנה הקהילה היהודית באמסטרדם. אלא שגם האירוע "האלטרנטיבי" אורגן למרבה הצער על ידי יהודים פעילי שמאל קיצוני. בעקבות הדברים המקוממים התעוררה סערה בקהילות היהודיות באירופה כשבמרביתן היהודיות גינו בצורה חד משמעית את דבריה המקוממים של זועבי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר