התרסקות המטוס הרוסי

"ישראל העבירה את המסר על כך שבמטוס הרוסי הייתה פצצה"

CNN מדווחת מפי גורמים בכירים בממשל האמריקני כי המידע המודיעיני לפיו הוכח כי מטוס האיירבוס של חברת מטרוד'ט הרוסית התרסק בעקבות פצצה שהוטמנה במטוס, הגיע מישראל (חדשות)

(מתוך ynet)

התרסקות המטוס הרוסי בסיני: רשת החדשות CNN מדווחת הערב (ראשון) מפי גורמים בכירים בממשל האמריקני ומפי גורם דיפלומטי בכיר כי המידע המודיעיני שקיבלה ארצות הברית ובריטניה ולפיו הוכח כי מטוס האיירבוס של חברת מטרוד'ט הרוסית התרסק בעקבות פצצה שהוטמנה במטוס, הגיע מגורמי מודיעין ישראליים.

כזכור, בימים האחרונים מסרו גורמי מודיעין בריטיים ואמריקניים לסוכנות הידיעות רויטרס כי מידע מודיעיני קריטי שהגיע אליהם גרם להם לבטל טיסות בריטיות לאחר שנקבע כי מה שריסק את המטוס וגרם להרג של 224 נוסעיו הוא פצצה שהטמינו פעילי שלוחת ארגון דאעש במטוס.

גורמי מודיעין ישראליים, כמו גם הגורמים הרשמיים בממשלה הישראלית סירבו להגיב לדיווח ברשת CNN ולא אישרו שהעבירו הקלטות בהן נשמעים בכירי דאעש מתכננים את הפיגוע, ולאחר מכן גם מתגאים על התוצאות הקטלניות.

יצויין כי זמן קצר לאחר התרסקות המטוס דווח כי ישראל מפעילה באזור כלי טייס בלתי מאויישים על מנת לסייע באיסוף מודיעין וקביעת סיבת ההתרסקות. הדיווחים שהגיעו בעיקר מגורמי טרור הפועלים בסיני, אך גם מאזרחים שטענו כי ראו כלי טיס ישראלים פועלים בזירת ההתרסקות, לא זכו להתייחסות רשמית ישראלית.

נכון לעתה, ההערכה הרווחת היא כאמור שהמטוס התרסק בעקבות פצצה שהוטמנה. הבוקר מסר חוקר רשמי החוקר את ההתרסקות מטעם חברת התעופה כי הרעש "הלא אופייני" שנשמע ברגע האחרון בהקלטות הקופסא השחורה הוא רעש של פצצה שהתפוצצה "בוודאות של 90 אחוזים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר