פולארד ישוחרר לישראל?

היום: נתניהו ייפגש עם אובמה ויבקש הגדלת הסיוע הביטחוני

ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש הערב עם נשיא ארה"ב ברק אובמה לאחר שנה שלא נפגשו ויבקש את הגדלת הסיוע הביטחוני. הם יידונו בהסכם הגרעין ובשחרור הקרב של פולארד (חדשות מדיני)

(צילום: אבי אוחיון לע"מ)

שנה אחרי שנפגשו בפעם האחרונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית ברק אובמה, ייפגשו היום בשעה 17:30 בחדר הסגלגל.

בשנה החולפת הגיעו היחסים בין השניים לשפל, לאחר ההתנגדות הנחרצת של נתניהו להסכם הגרעין עם איראן ולאחר שנאם בקונגרס בניגוד לדעתו של אובמה, אולם כעת ינסו השניים להתמקד בסוגיות המשותפות וביחסים הביטחוניים בין המדינות.

אובמה אמור לחתום על מזכר הבנות חדש לסיוע ביטחוני לישראל לעשור הבא, לאחר שהמזכר הנוכחי יפוג ב-2018, ונתניהו מגיע עם "רשימת קניות" הכוללת: טייסת של F-15 חמקנים, מטוסי תדלוק, מסוקים, חימוש מדויק מטוסי ה-V-22, מטוס הממריא ונוחת כמסוק למשימות של קומנדו, וכן כמות גדולה של טילי חץ 3 להגנה מטילים בליסטיים איראנים.

לא בטוח שאובמה יעניק את כל החבילה הזאת בפעם האחת וכלל הנראה התוספת הזו תשולב בסיוע הביטחוני השוטף מידי שנה, שגם הוא יגדל מ-3 מיליארד דולר ל-5 מיליארד דולר.

מלבד רשימת הקניות הזו, צפויים אובמה ונתניהו לדון בכמה נושאים נוספים, בהם הדרכים לפקח אחר יישום הסכם הגרעין, הגברת הפיקוח על העברת כספי טרור מאיראן לארגוני טרור שונים, המלחמה בסוריה ובדאעש, בנוגע להסכם עם הפלסטינים אובמה מבין כי זה כנראה לא יקרה בקדנציה שלו, אבל הוא יבקש מנתניהו שלא לבנות מחוץ לגושי ההתנחלויות.

נושא נוסף שיעלה לדיון הוא ג'ונתן פולארד שצפוי להשתחרר בשבוע הבא, ונתניהו יבקש לשחררו לישראל, אך אובמה צפוי שלא להיענות לבקשה.

בפתח ישיבת הממשלה אתמול התייחס נתניהו לפגישה בוושינגטון ואמר: השיחה עם הנשיא תיסוב על האירועים האחרונים במזרח התיכון, לרבות בסוריה, התקדמות אפשרית עם הפלסטינים או לפחות ייצוב המצב מולם, וכמובן חיזוק ביטחונה של מדינת ישראל - דבר שארה"ב מחויבת לו תמיד, תוך שמירה על היתרון היחסי של מדינת ישראל מול מזרח תיכון משתנה ומעגל פחות משתנה. אני מאמין שהפגישה הזאת חשובה על מנת להבהיר את המשך הנתיב של הסיוע האמריקני לישראל בעשור הקרוב. זה יהיה צעד צעד נוסף למימוש הבנה בכיוון זה. בנוסף אני אפגש עם הקהילות היהודיות בארה"ב בכנס השנתי שלהן, ועם גורמים רבים אחרים בציבוריות האמריקנית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר