חדשות מהרשת

לא רק חמאס: גם הרשות הפלסטינית רוצה לדבר בעברית

אחרי הטוויטר של הזרוע הצבאית של חמאס שתוקף את "הקיצוניות" הישראלית, גם באש"ף רוצים לדבר עברית ומשיקים עמוד שפעילותו מלווה בהאשטאג "#‏תהייה_אחראי_תסיים_הכיבוש" (דיגיטל,ברשת)

פייסבוק (צילום: שאטרסטוק)

הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס מנהלת מזה תקופה ארוכה חשבון טוויטר ואתר אינטרנט בעברית באמצעותם היא מנסה להפיץ את חומרי התעמולה שלה בקרב ישראלים. כעת, מצטרפת גם הרשות הפלסטינית ומשיקה עמוד פייסבוק בשפה העברית שמיועד לסייע ל"אינטראקציה עם החברה הישראלית".

בעמוד, שעלה בימים האחרונים לרשת וצבר עד כה מאות לייקים, מתפרסמים פוסטים מטעם הרשת בשפה העברית בהם בין היתר נטען כי התנגדות ל"כיבוש" אינה אנטישמיות, וכן איחולי בוקר טוב - ערב טוב (סבאח אל חאיר ומסאא אל-חאיר). ההאשטאג שמלווה את הפעילות בעמוד הוא ‫#‏תהייה_אחראי_תסיים_הכיבוש‬.

העמוד החדש של הרשות בעברית (צילום מסך)
(צילום מסך מעמוד הפייסבוק החדש של הרשות הפלסטינית)

"דף זה הוא דף רשמי שמייצג את הוועדה לאינטראקציה עם החברה הישראלית מטעם אש"ף" מספרים העומדים מאחורי העמוד ומוסיפים כי "הוועדה הפלסטינית לאינטראקציה עם החברה הישראלית הוקמה על ידי החלטת ההנהגה הפלסטינית ב-4 בדצמבר 2012".

איך הרעיון התקבל בקרב ישראלים? ובכן, רוב מוחץ מהתגובות של ישראלים בעמוד תוקף את הפלסטינים. בתגובה לפוסט בו נכתב כי על ישראל לסיים את הכיבוש, כתב אחד הגולשים: "לא משנה מה אנחנו רוצים. אתם מגדלים מחבלים מגיל 0. אז ישראל מתכוננת למלחמה". גולש אחר כתב: "אין מקום לדון על שתי מדינות. קודם כל דמוקרטיה לכולם אחר כך נדון בשאר הפרטים".

כאמור, זה לא המקרה הראשון בו פלסטינים מנסים לפנות לאזרחים ישראלים בעברית. חשבון הטוויטר של חמאס שמצליח לשעשע מידי פעם את הגולשים ברשת, מפרסם גם הוא ציוצים בעברית. בעבר הוא הוסר מהרשת, אולם בתקופה האחרונה שב לפעול.

(מתוך חשבון הטוויטר של חמאס בעברית)
משתפים גם דברים שכתב איש חדשות ערוץ 2 (מתוך חשבון הטוויטר של חמאס בעברית)
(מתוך חשבון הטוויטר של חמאס בעברית)

"75% מהישראלים תומכים בלינץ'! איפה "מדינת" החוק?! איזו קיצוניות!!!" נכתב השבוע בחשבון הטוויטר של חמאס לצד תמונה מסקר של חדשות ערוץ 2 שהעלה כי מרבית הישראלים תומכים בהרג מחבלים שנתפסים בזירת האירוע. במקרה אחר הארגון צייץ כי "אין לנו אויבות עם היהדות כדת, אלא עם היהודים ככובשים".

עמוד הפייסבוק של דובר צה"ל בערבית. קרוב ל-800,000 לייקים (צילום מסך)

ניהול חשבון ברשת החברתית בשפת האוייב הוא דבר מקובל, ולהבדיל, גם צה"ל מפעיל עמודים שונים ברשתות החברתיות בשפה הערבית. ועמוד הפייסבוק של דובר צה"ל בערבית אביחי אדרעי זוכה לקרוב ל-800,000 לייקים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר