אובמה נפגש עם נתניהו: "לישראל זכות מלאה להגן על עצמה"

אחרי יותר משנה של מתיחות קשה ביניהם, נפגשו הערב נשיא ארה"ב ברק אובמה ורה"מ הישראלי בנימין נתניהו. "לישראל יש זכות מלאה להגן על עצמה ועל אזרחיה" אמר הנשיא אובמה (פוליטי מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אובמה ונתניהו נפגשים, ארכיון (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

אובמה ונתניהו נפגשים בבית הלבן: לאחר יותר משנה של מתיחות גבוהה בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא ארה"ב ברק אובמה, השניים נפגשו הערב (שני) לראשונה מאז נבחר נתניהו לכהונה נוספת כראש ממשלת ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר בפגישה: "אני נשאר מחויב לרעיון של מדינה פלסטינית מפורזת שתכיר במדינה יהודית".

הפגישה מתקיימת על רקע המתיחות שהגיעה לשיא עם אישור הסכם הגרעין בין המעצמות לאיראן, הסכם שגרם לנתניהו לצאת למתקפה חסרת תקדים נגד הממשל האמריקאי כולל עימות מול אובמה לגבי אישור ההסכם בקונגרס האמריקני, מהלך שישראל הובילה אך נכשל בסופו של דבר.

בהצהרה ששיחררו השניים בפתח הפגישה אמר נתניהו כי הוא עדיין מחוייב לפתרון שתי המדינות לשני העמים, ואובמה מצידו הצהיר כי נושא הביטחון הישראלי נמצא בראש סדר העדיפויות של הממשל האמריקני.

הפגישה אמורה לעסוק בהיבטים הטכניים של הסכם הגרעין עם איראן, ובראש ב"חבילה הבטחונית" שישראל אמורה לקבל וכוללת מטוסי קרב מתקדמים, המטוס מסוק V-22 שישראל מבקשת לקבל, כמו גם נשק מתקדם, פצצות חודרות בונקרים ושיפור התמיכה האמריקנית בפרויקט חץ 3.

אובמה התייחס לנושא השוטר הירדני שהרג שלושה חיילים אמריקניים בבסיס ירדני, כשהוא אומר כי הם לוקחים את הדברים ברצינות רבה, וכי הדבר ייחקר יחד עם הממשלה הירדנית.

אובמה גם הביע את תנחומיו לאזרחי ישראל בעקבות מותו של הנשיא החמישי יצחק נבון, הנשיא הדגיש את מחויבותו לביטחון הישראלי, כשהוא אומר כי ארה"ב תעבוד יחד עם ישראל על מנת לפתור את הבעיות הביטחוניות באזור, כולל תיאום פעולות נגד ארגון דאעש.

"אני מאמין כי לישראל יש זכות מלאה להגן על עצמה ועל אזרחיה, אנחנו גם רוצים להבין מראש הממשלה נתניהו כיצד נוכל יחד להקטין את עוצמת הלהבות על מנת לסיים את האלימות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר