מתקפה חריפה

"בריונים השתלטו על קרקע וזורקים אבנים על כוחות הביטחון"

שר הביטחון משה בוגי יעלון במתקפה חריפה נגד אנשי בית הכנסת "איילת השחר" המיועד להריסה: "בריונים משתלטים על קרקע פרטית ומנסים לסחוט" גינה את תמיכת הפוליטיקאים במפגינים (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר הביטחון משה בוגי יעלון (צילום: Issac Harari/Flash90)

המאבק על בית הכנסת "איילת השחר": שר הביטחון משה בוגי יעלון יוצא היום (שני) במתקפה חריפה נגד ההפגנות האלימות כמחאה על ההרס המתוכנן של בית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב. לדבריו, בית הכנסת היה צריך להיהרס כבר מזמן.

"היה צריך לעשות זאת מזמן" אמר יעלון בתדרוך לכתבים והוסיף למתוח ביקורת על ההתנהלות במקום: "קבוצה בריונים משתלטת על חלקת אדמה בבעלות פרטית של פלסטיני, מחוץ לגבעת זאב בכלל, מוסיפה שם עוד צימר כדי לעשות כסף וכדי להגן על המקום".

מתפללים בבית הכנסת שמיועד להריסה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"אני מבין שיש פה רגישות של הקהילה" טען יעלון והמשיך בדבריו: "לכן שלחתי מבנה יביל של 135 מטרים כחלופה זמנית. היביל נשלח לגבעת זאב אבל הוחזר למגרש של משרד הביטחון. הם מנסים לסחוט".

שר הביטחון תקף את הפוליטיקאים המגבים את המפגינים במקום: "הגיבוי שצעירים כאלה, שזורקים אבנים על אנשי הביטחון, מקבלים מפוליטיקאים - זה זרע הפורענות", אמר. "אחר כך בל נתפלא שהם לוקחים את החוק לידיים".

(צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90)

כזכור, בית המשפט העליון הורה בשבוע שעבר (רביעי) למשטרה להרוס את בית הכנסת 'איילת השחר' בגבעת זאב בתוך שבועיים, ונעתר חלקית לבקשת המשטרה לדחות את ההריסה בעקבות המצב הביטחוני.

בהחלטה כותבים שופטי בית המשפט העליון: "אנו קובעים כי ההריסה תבוצע לא יאוחר מיום 17.11.2015", אך מבהירים למשטרה: "אנו יוצאים מההנחה שהגורמים המוסמכים לא ימתינו הפעם עם הביצוע לרגע האחרון".

מתבצרים על המבנה (צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90)

בשיחה עם "כיכר השבת" אמר בשבוע שעבר גבאי בית הכנסת דוד הרוש כי המתפללים מוכנים להתאבד בכדי למנוע את ההרס: "אנחנו שמנו מסביב בלוני גז, כדי למנוע את הרס בית הכנסת. אנחנו לא מחבלים שצריך להרוס להם בתים. אנחנו נמסור את הנפש ואם יהרסו אנחנו מוכנים להתאבד ולמות בתוך המבנה. אנחנו נקשור את עצמנו את עצמנו לעמודים ונראה אותם הורסים".

"יש כאן מעל 600 בחורים שנמצאים במתחם בית הכנסת והם מונעים בגופם את ההריסה. הם יישארו כאן אפילו כמה שבועות. מתפללים ולומדים כאן. הם גם ישנים כאן", הוסיף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר