'צ'ק פוינט' הישראלית חשפה: איראן ריגלה אחר מדעני אטום ישראלים

בעקבות מידע שחשפה ענקית אבטחת המידע הישראלית 'צ'ק פוינט', נחשפה רשת ריגול וסייבר שפעלה באירופה בשנים האחרונות וריגלה בין היתר אחר מדעני גרעין ישראליים (חדשות)

בני סולומון | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

משמרות המהפכה ריגלו אחר בכירי תעשיית הגרעין הישראלית: סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת הערב (שני) כי בעקבות מידע שחשפה ענקית אבטחת המידע הישראלית 'צ'ק פוינט', נחשפה רשת ריגול וסייבר שפעלה באירופה בשנים האחרונות וריגלה אחר גורמים בכירים בכל העולם, ביניהם מדעני גרעין ישראליים.

על פי הדיווח, חוליות הריגול כללו גם קבוצת האקרים שכינו את עצמם 'Rocket Kitten' שנמצאת תחת מעקב של חוקרי אבטחת מידע ורשתות הביון המערביות כבר מתחילת 2014. הקבוצה הוציאה מתקפות סייבר משמעותיות שכוונו כנגד גורמים פוליטיים בכירים ונגד גורמי צבא בכירים בכל העולם מאז תחילת שנת 2014.

על פי רויטרס, הפעולה בה נקטו באירופה בימים האחרונים צפויה לפגוע באופן מיידי ביכולתם של משמרות המהפכה באיראן לאסוף מודיעין רגיש על יריבותיה ביניהם נמנות המדינות סעודיה, ישראל, טורקיה וארה"ב, כמו גם ונצואלה שעמדה גם היא במרכז המתקפה של ההאקרים האיראניים.

על פי הדיווח, את המידע על רשת ההאקרים חשפה ענקית אבטחת המידע 'צ'ק פוינט' הישראלית, ולדבריה רשת הסייבר האיראנית פעלה נגד 1,600 מטרות בכירות, כולל חברים במשפחת המלוכה הסעודית, מדעני גרעין ישראלים, אנשי נאט"ו ובדלנים איראנים, כמו גם נגד נשותיהם של גנרלים בכירים במדינות ערביות ומדינות באסיה שזהותן לא נחשפה. בצ'ק פוינט דיווחו כי החברה הצליחה לחשוף את זהותו האמתית של אחד ההאקרים, מהנדס איראני המתמחה באבטחת מידע וככל הנראה גויס למודיעין האיראני.

חברת 'צ'ק פוינט' פרסמה בתגובה כי היא יידעה בנושא גורמים בבריטניה, בגרמניה ובהולנד, והם הסבו את תשומת לב גורמי המשטרה במדינות האלה למקומות שבהם פעלו השרתים שדרכם בוצעו התקיפות מאיראן. ה"יורופול", ה-FBI ושב"כ סירבו להגיב על הדיווח ברויטרס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר