ביתר עילית: תעודות הוקרה למסייעים בנטרול המחבל

מאבטחי ומוקדני מוקד החירום העירוני שסייעו לניטרול המחבלת שהגיעה מהכפר הסמוך לעיר החרדית ביתר עילית ודקרה את אחד המאבטחים, קיבלו היום תעודה הוקרה על ידי ראש העיר (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: דוברות בית רעילית)

מאבטחי ומוקדני מוקד החירום העירוני שסייעו לניטרול המחבלת שהגיעה מהכפר הסמוך לעיר החרדית ביתר עילית ודקרה את אחד המאבטחים, קיבלו היום (שני) תעודה הוקרה. מי שהעניק להם בפועל את התעודה היו ראש העיר מאיר רובינשטיין ומחזיק תיק חירום וביטחון בעירייה חבר המועצה מיכאל נקי.

ל"כיכר השבת" נודע כי המאבטח ישי קרייטנברגר שניצב בשער העיר, פגש במחבלת וניטרל אותה, לא נכח במעמד מסיבות משפחתיות ומחר צפויים בכירי העירייה להעניק לו את התעודה באופן אישי.

אלו שכן קיבלו הם מתנדב מוקד החירום העירוני מרדכי אייזנבאך שזיהה דמות חשודה במצלמות המעקב ודיווח על כך למאבטחים ושני מאבטחי העירייה אלמוג וענונו וניר עובדיה שהגיעו למקום וסייעו בניטרול המחבלת.

בהענקת התעודות השתתפו גם ממלא-מקום מנהל מחלקת הביטחון בעירייה דרור קורן ומנהל המוקד החירום העירוני גיא עקריב.

ראש העיר מאיר רובינשטיין ציין לשבח את נחישות ומקצועיות המאבטחים והמוקדנים, שפעלו בערנות ובמהירות, והביאו בחסדי השם למניעת פיגוע שהיה יכול להסתיים חלילה באסון גדול: "כל המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא. על כתפי מחלקת הביטחון בעיר מונחת לא רק אחריות, אלא גם הזדמנות להציל עולם ומלואו".

שעות לאחר התרחשות הפיגוע, בעודו במיטת חוליו בבית החולים, שחזר המאבטח את שאירע וסיפר: "עמדתי בעמדת האבטחה בכניסה לעיר ביתר עילית, ראיתי ממרחק, זיהיתי את המפגעת שהיא ירדה אלי באופן רגלי מכיוון הכיכר לכניסה לעיר. היא היתה נראית לחוצה, הסתכלה לצדדים היתה נראית אחת שלא מכירה את המקום".

"כשהתקרבה אלי הציגה לי תעודת זהות ירוקה", הוא סיפר, "הסתכלתי, לא היה אישורים לא היה שום דבר, היא דיברה איתי רק בערבית לא דיברה עברית בכלל, אמרתי לה את לא יכולה להיכנס, אין לך אישור, תוך כדי שאני מדבר איתה אני רואה שהיא מכניסה יד לתיק".

"שאלתי אותה מה את מכניסה יד לתיק מה יש לך שמה, איך שאני שואל את זה, היא הוציאה את הסכין והצליחה טיפה לדקור אותי ולעשות לי שריטה, תפסתי ממנה מרחק, שלפתי את הנשק והצלחתי לנטרל אותה", סיפר קרייטנברגר בסיפוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר