בית המשפט דחה את שביתת עובדי הרכבת הקלה

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קיבל את בקשת הנהלת הרכבת הקלה והוציא צו מניעה לשביתה שתכננו עובדי הרכבת הקלה היום. ההנהלה: "התנהלות שערוריתית, אנו בעיצמו של משא ומתן" (רכב)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, קיבל היום (שלישי) את בקשת הנהלת הרכבת הקלה להוציא צו המניעה כנגד השביתה שתוכננה להיום על ידי העובדים.

בית הדין הורה לדחות את השביתה בשבוע ולהמשיך בזמן הזה במשא ומתן כדי להגיע להסכמה ולמנוע שביתות דומות בעתיד: "הפערים הם לא גדולים ולכן כדאי לתת עוד דחיפה למו"מ ולא ליצור בשלב זה קושי נוסף לתושבים בירושלים", נכתב בהחלטת בית המשפט.

ביממה האחרונה איימו בוועד העובדים להשבית את פעילות הרכבת הקלה, לאחר שלטענתם הגיעו הצדדים למבוי סתום במשא ומתן עם ההנהלה על תנאי העסקתם.

דני בונפיל, יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים, אמר כי "מדובר בעובדים אחראים שנעתרו עד כה לכל הבקשות להימנע מצעדים ארגוניים, בתקווה שהדבר יביא לשיפור תנאי העבודה. הנהלת החברה הבטיחה בשלוש וחצי השנים האחרונות שהנהגים יקבלו תוספות לאחר שנחתום עמה על הסכם, אך היא מתנהלת באטימות ולא מביא לקידום הנושא. לא יעלה על הדעת שמפעיל רכבת קלה מקבל 6,700 ברוטו בלבד, כשהוא לוקח איתו במשך כל היום 600 נוסעים ואחראי להם, כולל הסיכונים הביטחוניים לאורך המסלול. לא נוכל להמשיך ולסבול שכר ותנאי העסקה כאלה".

מהנהלת הרכבת הקלה נמסר בתגובה: "מדובר בהודעה תמוהה. אנו נמצאים בשיאו של מו"מ עם יו"ר ההסתדרת אבי ניסנקורן במסגרתו הנחנו על השולחן הצעה חסרת תקדים להעלאת שכר משמעותית לנהגים, אף מעבר לשכר השעתי שיקבלו נהגי האוטובוס עפי המתכונת החדשה.

"מדובר בהתנהלות שערורייית של יו"ר הועד ויו"ר ההסתדרות בירושלים, שמעוניינים בשביתה בכל מחיר מתוך אינטרסים זרים, תוך אדישות מוחלטת לפגיעה הקשה והמיותרת בציבור הירושלמי, וזאת בתקופה כה רגישה בעיר".

בבקשה שהגישו אמש בהנהלת הרכבת לצו מניעה נגד השביתה, נטען כי מדובר בשביתה "פסולה ובלתי מידתית, זאת למרות שהמו"מ בין הצדדים מתנהל ברמות הגבוהות ביותר ולא הגיע למבוי סתום ולמרות הצעתה הכלכלית חסרת התקדים של הנהלת הרכבת הקלה - הענקת תוספות שכר מפליגות של למעלה מ-20% לשכר הנהגים. לא פחות זועק לשמיים העיתוי בו בחרה נציגות העובדים להשבית את פעילותה והאופן בו הודיעה על כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר