יונה יהב הורה להפסיק מחקר על זיהום אוויר במפרץ חיפה

ראש העיר חיפה יונה יהב הורה להפסיק מחקר שחשף את נתוני התחלואה בסרטן ומחלות נוספות בכרמל ובמפרץ חיפה, לאחר שנתונים "פגעו בתדמת העיר", כך דווח בחדשות 2 (חדשות בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: יוסי זמיר - פלאש90)

ראש עיריית חיפה יונה יהב החליט להפסיק מחקר שחשף ממצאים על נתוני תחלואת סרטן חריגים בכרמל ובפרץ חיפה, כך דווח בחדשות 2.

המחקר שקבע כי יש תחלואת יתר לא רק בסרטן, אלא גם במחלות לב, מחלות דם ודרכי נשימה, מומן על ידי המפעלים ובעיקר בתי הזיקוק בחיפה, שחויבו לעשות זאת כשביקשו להרחיב את פעילותם. הכסף למחקר הועבר מהמפעלים באמצעות איגוד ערים חיפה, שבראשו עומד יהב.

לפי הדיווח ראש העיר זימן אליו את החוקרים כדי שיציגו בפניו את הנתונים. המוזמנים הציגו בפני ראש העיר במשך שעתיים את ממצאי המחקר. בתום הפגישה נאמר לחוקרים כי המחקר יפגע בתדמית העיר.

ראש העיר אסר על החוקרים להיפגש עם אנשי משרד הבריאות כדי להציג בפניהם את הנתונים. במקביל, מהנדס העיר חיפה פנה אל החוקרים והודיע להם שראש העיר החליט להפסיק את הפרויקט.

מדובר בפרופסורים ודוקטורים בעלי שם מאוניברסיטת חיפה, שכבר דיברו בינם לבין עצמם בתקופה האחרונה כי ייתכן והמחקר ייפסק על ידי העירייה.

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "אנחנו לא מכירים את הסיפור".

מלשכת השר להגנת הסביבה, אבי גבאי, נמסר כי הוא "מוביל את התוכנית הלאומית לצמצום זיהום האוויר במפרץ חיפה, ושום מהלך לא יקרה בלי אישורו ולא יהיה אישור להפסיק מחקר. אף מחקר לא ייפסק. להיפך, התוכנית כוללת הרחבה של המחקרים". עוד נמסר כי אם יהיה צורך, המשרד להגנת הסביבה יממן את המשך המחקר בעצמו והשר יבהיר את העניין ישירות לפרופסור שעורך את המחקר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר