חשיפת "כיכר השבת"

נשיאת העליון לראשל"צ הגר"י יוסף: אינך צד בתיק הריסת בית הכנסת

נשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור שיגרה לראשל"צ הגר"י יוסף תשובה למכתבו בעניין הריסת בית הכנסת בגבעת זאב בו היא כותבת כי אינו צד בתיק וההחלטות כבר ניתנו (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
הראשל"צ הגר"י יוסף והשופטת מרים נאור (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

חשיפת "כיכר השבת": נשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור הגיבה למכתבו של הראשל"צ ונשיא בית הדין הגדול הגאון רבי יצחק יוסף שבקש לדחות את הריסת בית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב ואמרה כי הרב אינו צד בתיק.

רון גולשטיין, עוזרה המשפטי של נשיאת בית המשפט העליון שיגר לראשל"צ הגר"י יוסף תשובה למכתבו וכתב: "מכתב כבודו נתקבל היום באמצעות הפקסימיליה בלשכת נשיאת בית המשפט העליון, כבוד השופטת מרים נאור, והובא לעיון הנשיאה. במכתב כבודו יש התייחסות להליכים שנדונו בבית המשפט העליון בקשר עם בית הכנסת איילת השחר בגבעת זאב.

"נשיאת בית המשפט העליון ביקשה שאשיב לכבודו כי עם כל ההערכה הרבה שהיא רוחשת לכבודו, אין מקום שהנשיאה תיתן החלטות בתיק לבקשת מי שאינו צד להליך. ניתנו בעניין זה פסקי דין והחלטות ואלה מדברים בעד עצמם".

כזכור, כפי שפורסם לראשונה ב"כיכר השבת" הרב יצחק יוסף שיגר לנשיאה מכתב: "הגיעה לידי ההחלטה בנוגע לבית הכנסת 'איילת השחר' ביישוב גבעת זאב. אני פונה לכבוד בית המשפט בבקשה להתחשב בפסיקת ההלכה על פיה כאשר מבקשים להחריב בית כנסת חובה להתחיל בבניית בית כנסת חדש, ורק לאחר תחילת בנייתו ניתן לפתור את בית הכנסת הישן".

הגר"י יוסף ציטט את דברי הרמב"ם פרק י"א הלכות י"ב בהלכות תפילה, "אין סותרין בית הכנסת כדי לבנות אחר במקומו במקום אחר, אבל בונים אחר ואחר כך סותרין, שמא ייארע להן אונס ולא יבנו, ואפילו כותל אחד ממנו בונה החדש בצד הישן ואחר כך בותר הישן".

"לפיכך" הוסיף הגר"י יוסף, "בקשתי שטוחה כי לעת עתה מבנה בית הכנסת לא ייהרס עד למציאת שטח חום לבנייתו של בית כנסת חלופי חדש ויזרזו את הבנייה החדשה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר