"די להוצאת שם רע על יהודים"

מתפללי 'איילת השחר' הפגינו מול ביתו של השר יעלון

מתפללים בבית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב בירושלים הפגינו אמש ביישוב רעות מחוץ לביתו של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בעקבות דבריו נגד המתפללים אותם כינה "בריונים" (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

מתפללים בבית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב בירושלים הפגינו אמש (שני) ביישוב רעות מחוץ לביתו של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון בעקבות דבריו נגד המתפללים אותם כינה "בריונים".

המתפללים מחו על כוונת מערכת אכיפת החוק להרוס את מבנה בית הכנסת בשבועיים הקרובים כפי שהחליטו שופטי בית המשפט העליון בשבוע שעבר.

המפגינים החזיקו שלטים עליהם נכתב: "באנו ארצה כדי להרוס בית כנסת?", "מדינה יהודית לא הורסת בית כנסת", ו"פוליטיקאים, די להוצאת שם רע על יהודים".

מאבטחי השר יעלון יצאו אל המפגינים ואפשרו להם להמשיך את ההפגנה במרחק מה מן הבית.

"עזבנו את המשפחות ובאנו להפגין נראה לנו שהורסים פה בתי כנסת בקלות רבה מדי. הבג"ץ לא בא לפטור בעיות אלא הולך פה עם שורת הדין עד הסוף כשעם אוכלוסיות אחרות הולכים לפנים משורת הדין", אמר אחד המפגינים.

מפגין נוסף הסביר "אנו מוחים על כך שמתכננים בצורה גלויה להרוס בית כנסת בישראל שלא היה דבר כזה מעולם, ובייחוד בעקבות ההתבטאות של שר הביטחון כנגד המתפללים. התבטאות כזו לא יכולה להישאר ללא מענה. יש פה הוצאת שם רע על המתפללים ואין שום יחס אנושי ויהודי להריסת בית כנסת".

שר הביטחון אמר אתמול בתדרוך לכתבים כי "היה צריך לעשות זאת מזמן. קבוצה בריונים משתלטת על חלקת אדמה בבעלות פרטית של פלסטיני, מחוץ לגבעת זאב בכלל, מוסיפה שם עוד צימר כדי לעשות כסף וכדי להגן על המקום".

שר הביטחון תקף את הפוליטיקאים המגבים את המפגינים במקום: "הגיבוי שצעירים כאלה, שזורקים אבנים על אנשי הביטחון, מקבלים מפוליטיקאים - זה זרע הפורענות", אמר. "אחר כך בל נתפלא שהם לוקחים את החוק לידיים".

גבאי בית הכנסת דוד הרוש, אמר הבוקר בשיחה עם "כיכר השבת": "כולנו שירתנו ביחידות קרביות, שיבוא להכיר אותנו. אנחנו לא חבורת בריונים. הוא מסית נגדנו. שר הביטחון מסית נגדנו".

"הוא הולך בדרכו של אריאל שרון שהכפיש את שמם של תושבי גוש קטיף ומייד הרס את הבתים. כנראה שהוא מכין את עצמו על ידי כך שהוא מכנה אותנו בריונים. אנחנו לא בריונים אלא שומרי חוק".

הרוש אומר עוד כי בעקבות דבריו של שר הביטחון הוא יקרא לחברי הקהילה לא לשרת בצבא: "אנחנו נודיע בבית הכנסת לכל ארבע מאות חברי הקהילה שאין יותר להתגייס ואין יותר לשרת במילואים. נודיע לבנים שלנו את זה, כל עוד בוגי יעלון עומד בראש משרד הביטחון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר