הרפורמים נגד מאיר רובינשטיין - ולהיפך

התנועה הרפורמית פנתה לראש עיריית ביתר עילית נגד החלטתו לאסור כניסת פועלים ערבים לעיר. מאיר רובינשטיין לא נותר חייב ועקץ את הרפורמים על כישלונם בארצות הברית (חרדים, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
מאיר רובינשטיין (צילום: ישראל ברדוגו)

התנועה הרפורמית שיגרה מכתב לראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין, בו מתחה ביקורת כנגד החלטתו לאסור כניסת פועלים ערבים לעירו.

במכתב ששלח עו"ד טל רביב מהתנועה הרפורמית נכתב כי "אפליה זו של הפלסטינים אך ורק על רקע היותם פלסטינים, סותרת את עקרונות השוויון ואת חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. בשל כך דורשת התנועה מראש העיר, שלא להשתמש באמצעים כגון מניעת כניסת פלסטינים לעיר".

ראש העיר מצידו, לא נותר חייב. במכתב תשובה ששיגר רובינשטיין נכתב: "מסתבר, כי התנועה הרפורמית שאינה מכירה בערך שמירת הגחלת היהודית, גם אינה מכירה בחשיבות השמירה על ערך החיים. התורה מצווה אותנו 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם', ואנו שומרים על ציווי זה בכל כוחנו.

"אכן נודע הדבר, פעילותכם רבת השנים בארה"ב לקעקוע המסורת היהודית, ממשיכה כעת גם בארץ. פעילותכם למען אויבנו, הולמת בהחלט את רוח התנועה הרפורמית", הוסיף.

את מכתבו חתם רובינשטיין במילים "בכאב ובצער על שבר בת עמי", ובהצעה לתנועה הרפורמית: "נוכח דאגתכם לציבור הפלסטיני, ברצוננו להציעכם להרחיב את פעילותכם, להציג את מרכולתכם גם לפלסטינים, ולהביא גם שם לאותן תוצאות מרשימות שהציגה התנועה הרפורמית בשימור הזהות היהודית בקרב דור ההמשך של הקהילות הרפורמיות בארה"ב".

המכתבים:

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר