הצצה למל"ט המהפכני שמצטרף לחיל האוויר

בחיל האוויר לא מספרים הכל על מל"ט ה"כוכב" (הרמס 900) שיצטרף מחר רשמית למערך כלי-הטיס הבלתי מאוישים, אך מפקד הטייסת מצהיר: "ה'כוכב' יביא למהפכה בעולם הכטב"ם". צפו (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: חיל האוויר)

בחיל האוויר אמנם לא מספקים את כל הפרטים על המל"ט המהפכני "כוכב" (הרמס 900) שיכנס מחר (רביעי) לשורות מערך כלי-הטיס הבלתי מאוישים, זאת מטעמים מובנים, אך מפקד הטייסת כבר מצהיר כי "ה'כוכב' יביא למהפכה בעולם הכטב"ם".

בחיל האוויר הסבירו כי מערך כלי-הטיס הבלתי מאוישים (כטב"ם) של חיל-האוויר יקבל השבוע חיזוק משמעותי כאשר מל"ט "כוכב" יהפוך מחר באופן רשמי למבצעי ובכך יגדיל את סדר הכוח של המערך, שהולך והופך דומיננטי בשדה הקרב. בחיל ציינו כי בטייסת שקולטת את ה"כוכב" ההתרגשות בשיאה.

בחיל כאמור לא יכולים לספק יותר מדי פרטים על המל"ט החדש, אך בכל זאת סיפקו הצצה קטנה ליכולותיו. "ניתן לומר שמדובר בקפיצת מדרגה טכנולוגית שמאפשרת לחיל-האוויר יכולות חדשות, זירות נוספות ואופקים רחוקים" אמרו בחיל האוויר.

עוד ציינו כי כטב"ם נמדד ביכולתו להביא אל השטח מערכות משוכללות יותר בכמות גדולה יותר, ולבצע משימות איכותיות יותר. על כן ניתן לומר שהשיפורים המשמעותיים ב"הרמס 900" הם כושר הנשיאה הרב וגופו הגדול המאפשרים למטוס לשאת מספר מערכות מבצעיות שונות בו זמנית. המל"ט נבנה כך שיוכל לשאת מטען ייעודי על כנפיו, עובדה המחזקת את היכולת לשאת סוגי מטע"דים שונים. יכולת השהייה באוויר (יותר מיממה, בהתאם למטען שנושא המטוס) מאפשרת משימות ארוכות מאוד בטווחים רחוקים בגיחה אחת בלבד.

המל"ט החדש עשה את טבילת האש הראשונה שלו כבר במבצע "צוק איתן". "בתוך ימים בודדים ממתן הפקודה הצלחנו לאפשר תקניות זמנית ל'כוכב' בודד", תיאר רס"ן עמית, קצין פרויקט ה"כוכב" במטה החיל. ב־15 ביולי 2014 המריא המל"ט למשימה מבצעית ראשונה בשורות החיל. "כוכב" טס במהלך המבצע מאות שעות, במהלכן ביצע את המשימה שהוקצתה לו יותר מעשרות פעמים באחוזי הצלחה גבוהים מאוד. במקביל למשימותיו הוא אפשר לכטב"מים אחרים להתפנות למשימות נוספות.

מפקד הטייסת, סא"ל דניאל, מציין בגאווה את החיבור והשותפות של חברת "אלביט", יצרנית המטוס, בתהליך הקליטה. "באמצע מבצע, ללא תהליך קליטה סדור אבל כתף אל כתף עם אנשי חברת 'אלביט' הביא ה'כוכב' תוצאות מרשימות בכל קנה מידה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר