הרס 'איילת השחר'

מפגינים מול בית אריה דרעי: "שותף להרס בית הכנסת"

כמה עשרות ממתפללי בית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב ופעילי "יחד", המיועד להריסה, הפגינו מול ביתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי ודרשו ממנו להתערב בנושא (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

המאבק על בית הכנסת: עשרות מתפללי בית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב, המיועד להריסה בהוראת בג"צ, הגיעו הערב (שלישי) להפגין מול ביתו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בשכונת הר נוף בירושלים. לוחמי משמר הגבול, לצד שוטרים, אבטחו את ההפגנה ומנעו מהמפגינים להפר את הסדר.

המפגינים צעקו לעבר ביתו של דרעי בין היתר "דרעי שותף להרס בית הכנסת" ו"דרעי אל תחלל שם שמיים". המפגינים דרשו מדרעי להתערב ולמנוע את הריסת בית הכנסת.

לדברי אחד המפגינים, המתפלל בבית הכנסת, "הזעם הגדול שלנו נובע מאחר שבשיחות שקיים רב בית הכנסת, שהוא קרוב משפחתו של נשיא מועצת חכמי התורה הגר"ש כהן, עם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הוא ביקש ממנו לסייע במאבק אך דרעי אמר לו ש'על דבר כזה לא מפילים ממשלה'. אנחנו דורשים שדרעי יתערב וינסה למצוא פתרון ממשלתי למקום חלופי לבית הכנסת".

מנגד, גורמים בש"ס טוענים כי מדובר בהפגנה אישית נגד דרעי כדי להזיק לשמו ולא לשם שמיים, שכן לדבריהם אלו שארגנו את ההפגנה הם פעילים בכירים במפלגת יחד בראשות אלי ישי. יצויין כי מבדיקת "כיכר השבת" עולה כי חלק ממארגני ההפגנה הינם אכן פעילי 'יחד'.

עם זאת, אוריאל רבני, מפעילי 'יחד' וממארגני ההפגנה, אמר ל"כיכר השבת" כי "אין קשר בין היותי פעיל יחד לבן הרצון למחות ולדאוג שבית הכנסת לא ייהרס.

מוקדם יותר הערב הפגינו הפעילים גם מול ביתו של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון. המפגינים החזיקו שלטים עליהם נכתב: "באנו ארצה כדי להרוס בית כנסת?", "מדינה יהודית לא הורסת בית כנסת", ו"פוליטיקאים, די להוצאת שם רע על יהודים". מאבטחי השר יעלון יצאו אל המפגינים ואפשרו להם להמשיך את ההפגנה במרחק מה מן הבית.

כזכור, אמש תקף שר הביטחון את הפעילים ואמר: "היה צריך לעשות זאת מזמן. קבוצת בריונים משתלטת על חלקת אדמה בבעלות פרטית של פלסטיני, מחוץ לגבעת זאב בכלל, מוסיפה שם עוד צימר כדי לעשות כסף וכדי להגן על המקום".

צילום: מדברים תקשורת
צילום: מדברים תקשורת
צילום: מדברים תקשורת
צילום: מדברים תקשורת

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר