"הלילה ליל הבדולח"

כוננות שיא ב"איילת השחר": תבניות ביצים, דליי צבע וצמיגים

מאות נערי גבעות נהרו הערב באוטובוסים אל ביה"כ "איילת השחר" בגבעת זאב המיועד להריסה, זאת לאחר דיווח כי ההריסה תתבצע בקרוב. מאות צמיגים ותבניות ביצים הוזרמו למקום. צפו (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

המאבק על בית הכנסת: בשעות האחרונות הופצה ידיעה על כך שהריסת בית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב תתבצע כבר הלילה (בין שלישי לרביעי). בהודעה שהופצה נכתב כי יש מידע מתוך צה"ל שההריסה תתבצע הלילה.

בשל כך, עשרות נערי גבעות הוקפצו למקום באוטובוסים ובמקום נרשמת כוננות שיא. הנערים פרקו ממשאית עשרות צמיגים ומרכב נוסף שהגיע למקום פרקו עשרות תבניות ביצים. במקום הוקם חפ"ק, והנערים החלו להקים ביצורים שיקשו את מלאכת ההריסה על כוחות הביטחון. נערי הגבעות אף דאגו לסירי ענק עם אוכל עבור הפעילים במקום.

הפעילים הזרימו למקום גם דליים עם צבע והם לא מתירים לאף אחד לצלם במקום. לטענת הנערים, יש להם מידע מתוך מערכת הביטחון על כוונה לבצע את ההריסה כבר הלילה.

"אני ראיתי בעיניים שלי את הפעילים מעלים לפחות מאה תבניות ביצים לגג של בית הכנסת" סיפר אחד מאנשי המקום ל"כיכר השבת". לדבריו, "הנערים מעבירים מידע בינם לבין עצמם בשקט בכדי שאף אחד לא ישמע מה הם מתכננים. בנוסף, הם לא מאפשרים לאף אחד לראות מה קורה מאחורי בית הכנסת, שם יש פעילות גדולה. כל הזמן זורמים עוד ועוד אנשים למקום".

גבאי בית הכנסת, דוד הרוש, הוציא הודעה מיוחדת: "אני מבקש מהציבור להגיע דחוף לבית הכנסת. יש התרעה חמה שהריסת בית הכנסת תהיה הלילה. זה ליל הבדולח. אני קורא להגיע ולהציף את בית הכנסת באנשים".

הפעילים בבית הכנסת (צילום: כיכר השבת)

מוקדם יותר הערב הפגינו עשרות פעילים ומתפללים בבית הכנסת מול ביתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי בשכונת הר נוף בירושלים. המפגינים צעקו לעבר ביתו של דרעי בין היתר "דרעי שותף להרס בית הכנסת" ו"דרעי אל תחלל שם שמיים". המפגינים דרשו מדרעי להתערב ולמנוע את הריסת בית הכנסת. בש"ס טענו כי מארגני ההפגנה הם פעילי "יחד".

עוד קודם לכן הפגינו הפעילים גם מול ביתו של שר הביטחון משה בוגי יעלון. המפגינים החזיקו שלטים עליהם נכתב: "באנו ארצה כדי להרוס בית כנסת?", "מדינה יהודית לא הורסת בית כנסת", ו"פוליטיקאים, די להוצאת שם רע על יהודים". מאבטחי השר יעלון יצאו אל המפגינים ואפשרו להם להמשיך את ההפגנה במרחק מה מן הבית.

כזכור, אמש תקף שר הביטחון את הפעילים ואמר: "היה צריך לעשות זאת מזמן. קבוצת בריונים משתלטת על חלקת אדמה בבעלות פרטית של פלסטיני, מחוץ לגבעת זאב בכלל, מוסיפה שם עוד צימר כדי לעשות כסף וכדי להגן על המקום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר