השופט תהה:

"למה המדינה ביקשה עונש כפול למצית ה'דו לשוני' ממצית בית כנסת?"

במהלך דיון בעניינו של מצית ביה"ס הדו לשוני בירושלים, טען עו"ד בן גביר כי הפרקליטות דרשה מתחם ענישה כפול מזה שדרשה לערבי שהצית בית כנסת. השופט לפרקליטות: "זה נראה לך הגיוני?" (ארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
בית הספר הדו לשוני (צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

איפה ואיפה? שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, צבי סגל, דרש מפרקליטות המידנה הסברים, מדוע העונש שהמדינה מבקשת להטיל על נאשם בהצתת בית הספר 'דו לשוני' בירושלים, כפול מהעונש שהפרקליטות ביקשה בעניין של ערבי שהצית בית כנסת על רקע לאומני.

אתמול (שלישי), התקיים שלב הטיעונים לעונש במשפטו של יצחק גבאי הנאשם השלישי בהצתת בית הספר. כזכור, לפני כחודשיים נגזר דינם של שני נאשמים אחרים והושתו עליהם עונשים של 24 ו -30 חודשי מאסר.

הפרקליטות ביקשה לגזור גם בעניינו של יצחק גבאי עונש חמור ונציגת הפרקליטות עו"ד נעה עזרא טענה כי מדובר במקרה חמור מאוד, ורצון לפגוע ביחסים בין יהודים לערבים וביקשה מבית המשפט לקבוע מתחם ענישה בין ארבע לשבע וחצי שנות מאסר.

פרקליטו של גבאי, איתמר בן גביר הגיש לבית המשפט פסיקה עניפה ולפיה גם במקרים חמורים יותר ביקשה הפרקליטות לגזור עונשים קלים יותר. בן גביר גם הציג גזר דין שניתן לאחרונה ולפיו ביקשה הפרקליטות לקבוע מתחם של בין שנתים לארבע שנות מאסר בגין הצתת בית כנסת . בן גביר טען שאפליה באכיפה רק תוביל לכך שהנאשמים יוצגו כגיבורים.

עם סיום טענות הצדדים, ביקש השופט סגל מנציגת המדינה הסברים ודרש תשובות על פסק הדין בעניין הבית כנסת שהציג בן גביר. בתחילה מסרה נציגת המדינה כי באותו פסק דין של הצתת בית כנסת היו עונשים שונים, אלא שכאשר השופט סגל דרש להבין מה ביקשה המדינה לקבוע כמתחם ענישה, הודתה נציגת הפרקליטות כי בעניין של הדו לשוני מדובר במתחם ענישה כפול.

"האם זה נראה לך הגיוני?!" שאל השופט את עורכת הדין עזרא וביקש לדעת האם מוצדק לאור הטענות בעניין הבית כנסת לבקש מתחם של עד שבע שנים בעניין הבית ספר.

גזר הדין יינתן במועד מאוחר יותר.

עו"ד בן גביר אומר הבוקר: "מגזרי דין רבים שהגשתי לבית המשפט עולה אפליה ברורה בין הנאשמים בדו לשוני לבין מציתי בתי כנסת, מציתי תחנת משטרה, וזורקי בקבוקי תבערה נגד יהודים על רקע לאומני. לא ייתכן שהפרקליטות תנהיג מדיניות של חוסר שוויון"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר