נתניהו: "צעדים חד צדדיים מול הפלסטינים אפשריים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התארח במכון מחקר בוושינגטון, התנצל על אמירתו כי "הערבים נוהרים לקלפיות", הבהיר ש"סוגיית ירושלים והר הבית אינה פתירה" ולא שלל צעדים חד צדדיים (מדיני)

(צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התארח אמש לראיון פתוח במכון המחקר CHP בוושינגטון, וסיפק כמה הצהרות מעניינות בנוגע ליחסי ישראל והפלסטינים.

בתחילת הדברים הצהיר נתניהו כי "צעדים חד-צדדיים מול הפלסטינים אפשריים אבל יהיו חייבים להתאים לצרכים הביטחוניים של מדינת ישראל". מנגד הוסיף כי "סוגיית ירושלים והר הבית אינה פתירה".

בהתייחסו להסכם שלום והקמת מדינה פלסטינית אמר נתניהו: "עזבנו את עזרה ופירקנו את ההתנחלויות וקיבלנו 60 אלף טילים. אם תהיה מדינה פלסטינית, איך נבטיח שלא תהיה עוד עזה? אני מוכן להיכנס לשיחות מיד, אבל אנחנו צריכים כוח ישראלי לשמור שהגדה לא תהפוך לעזה השנייה".

על ההתנחלויות אמר נתניהו כי הוא בנה הרבה פחות מקודמיו והוסיף, "היו פרעות וטרור עוד לפני שהיו התנחלויות, הבעיה היא לא השטחים. ביקשתי מאבו מאזן להכיר במדינה יהודית והוא סירב. את בעיית התנחלויות אפשר לפתור, היהודים חיים בשלושה גושים, יש בניית פלסטינית מסיבית בניגוד לאוסלו על קרקע שבמחלוקת. למה ערבים חיים בגליל ומנגד הם בכנסת ובבית המשפט? אף אחד לא מטיל ספק בזה, אבל מדינה פלסטינית חייבת להיות נקייה מיהודים, ואת זה העולם מקבל"

נתניהו נשאל על אמירתו ביום הבחירות "הערבים נוהרים לקלפיות", והביע התנצלות: "ההצהרה שלי הייתה רעה. לא הייתי צריך לומר אותה". יחד עם זאת נתניהו טען כי הצביעו לו יותר ערבים מאשר ערבים שהצביעו למפלגת העבודה.

ראש הממשלה נשאל גם מדוע טרם הועמדו רוצחי משפחת דוואבשה לדין, והשיב: "ביקרתי את המשפחה, הוצאתי צווים מנהליים נגד ישראליים בלי משפט. זוהי לא רשת מאורגנת וזו הבעיה, כשאין מבנה וזה מתוחכם. הם נמנעים מקשר ביניהם וקשה לנו לחשוף את זה. כל כמה שעות יש אירוע דומה מהצד הפלסטיני. זה לא סימטרי, אנחנו לא מלמדים את הילדים לשנוא, לא שולחים אותם לקייטנת חיסולים, ואנחנו לא מקימים כיכרות על שם מחבלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר