עונש מוות לרוצח שלושת האנשים במרכז היהודי בקנזס סיטי

בית המשפט בארצות הברית גזר עונש מוות על פרייז'ר גלן מילר קרוס, שרצח לפני שנה וחצי שלושה בני אדם במרכז יהודי בקנזס סיטי, לאחר שחשב שהם יהודים תוך שקרא "הייל היטלר" (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
קנזס סיטי, ארכיון (צילום: שאטרסטוק)

בית המשפט בארצות הברית גזר עונש מוות על פרייז'ר גלן מילר קרוס, שרצח שלושה בני אדם בשני מרכזים יהודיים בפרברי קנזס סיטי לפני כשנה וחצי.

באפריל 2014 הגיע הרוצח לשני אתרים של הקהילה היהודית באזור ופתח בירי לעבר הנוכחים. וויליאם קורפורון בן 69 ונכדו בן 14 נרצחו במרכז קהילתי מקומי, ואישה בת 53 נורתה בבית אבות סמוך. שלושתם לא היו יהודים. במסע הקטל נורו יריות לעבר שלושה בני אדם נוספים, אולם הם לא נפצעו.

כלי התקשורת בארצות הברית דיווחו כי קרוס צעק "הייל היטלר" בעת שירה. רב הקהילה המקומית בקנזס סיטי, הרברט מנדל, סיפר לרשת CNN כי היורה "שאל אם מדובר ביהודים", לפני שפתח באש.

במהלך משפטו אמר הרוצח: "יום אחד נשמתי תעלה מהקבר ואתם תדעו שצדקתי. אני אדם מאושר". הוא הוסיף: "לא התכוונתי להרוג נוצרים, על זה אני מצטער".

לפני מספר שבועות חבר המושבעים הרשיע אותו בשלושה מקרי רצח ושלושה ניסיונות לרצח, והמליץ לגזור עליו עונש מוות שלבסוף התקבל על ידי בית המשפט. השופט קבע כי הוא יוצא להורג בזריקת רעל בשבועות הקרובים.

קנזס החזירה את עונש המוות ב-1994, אך איש לא הוצא להורג במדינה מאז 1965.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר