ההסתה נמשכת

לפיד: "נכנעים לסחטנות החרדית בשביל להעביר תקציב"

מאהל הפרייאירים הוקם מחדש הבוקר מול הקרייה בתל אביב, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בחר להמשיך ולהסית נגד הציבור החרדי וטען כי מדובר בסחיטה. ח"כ שטרן: "אוהבים את הקהל שלהם שבוי" (ארץ)

לפיד במאהל (צילום: מוטי קמחי - ynet)

ההסתה נמשכת: על רקע הדיונים בתיקון לחוק הגיוס, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד וח"כים נוספים ממשיכים במסע ההסתה נגד הציבור החרדי. הבוקר הוקם מחדש "מאהל הפריאירים" מול הקרייה בתל אביב.

לפי נאם במקום וטען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "נכנע לסחטנות". לפיד אמר: "יש פה כינוס יוצא דופן של ארגונים. בניגוד לשקר של הסנקציות הפליליות, מה שהם מבטלים עכשיו זה את העיקרון הפשוט של שוויון שאומר שאם הבן שלי לא יתגייס - יעצרו אותו. אבל אם יש מפלגה שיכולה לסחוט את הממשלה - את הילדים שלהם לא יעצרו. זה לא עניין של להיות נגד חרדים - אנחנו לא נגד חרדים. זה עניין של עיקרון יסודי לגמרי של שוויון".

לדבריו, "מאז חוק הגיוס יש עלייה של 40% מתגייסים ועלייה של 300% ביציאה לעבודה. בשנה האחרונה אין שיח של פילוג. ראש הממשלה הצביע ארבע פעמים בעד החוק. ישב לידי והרים יד. בוגי יעלון הוא המפקד של החיילים האלה וגם הוא הרים יד, ועכשיו הם מבטלים כי צריך להעביר תקציב ולהיכנע לסחטנות. צריך לעצור את התקלה הזאת".

ח"כ אלעזר שטרן מיש עתיד טען: "חלק מהפוליטיקאים החרדים אוהבים את הקהל שלהם שבוי, אחרת זה לא עובד. ראש הממשלה באישון לילה קם ומבטל את החוק. הוא יודע שהחוק טוב למדינת ישראל והקואליציה תישאר גם אם לא יבטלו אותו".

ח"כ עמר בר-לב שנאם גם הוא במאהל אמר כי "ביטול חוק הגיוס אומר דבר אחד: ויתור על גיוס חרדים והגברת הנטל על המשרתים האחרים". ח"כ מרב מיכאלי אמרה: "אנחנו מאמינות בשוויון בפני החוק והשתתפות של כל המגזרים בכלכלה והחברה הישראלית, והממשלה הזאת עושה את ההפך המוחלט מכך".

יו"ר התאחדות הסטודנטים, ששותפים במאהל, גלעד ארדיטי אמר במקום: "הסטודנטים בישראל הם גם המילואימניקים בישראל, זו כמעט הלימה מוחלטת. אנחנו פה היום כי אנחנו אומרים די. חלאס. אי אפשר ללכת אחורה. מבחינתנו זה מאבק אזרחי חברתי שבוער בנו. אנחנו לא באים בשם שום מפלגה בכנסת האחרונה תמכו בחוק כל המפלגות הציוניות".

כפי שפורסם לראשונה מוקדם יותר ב"כיכר השבת", בצהריים צפויים הח"כים החרדים להיפגש שוב עם שרת המשפטים איילת שקד ולדון בתיקון לחוק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר