ח"כ משה גפני ל"כיכר השבת":

"נתניהו נותן יד לרפורמים שתוקעים סכין בתורה הקדושה"

בשיחה עם "כיכר השבת" תוקף ח"כ משה גפני בחריפות את ראש הממשלה נתניהו על דבריו בעד הרפורמים ואומר כי מדובר בהתבטאות חמורה. "נדרוש הסברים", הוא מבהיר • צפו (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

סערה בקואליציה: אמירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש (שלישי) בנאומו בפני ה-GA, העצרת הכללית של הפדרציות היהודיות כי יפעל לפיתוח קהילות רפורמיות וקונסרבטיביות בישראל, מעוררת סערה במפלגות החרדיות ובעיקר ב"יהדות התורה".

בשיחה עם "כיכר השבת", אומר יו"ר ועדת הכספים, חבר-הכנסת משה גפני, כי הם ידרשו הסברים מראש הממשלה על הדברים וכי מדובר בהתבטאות חמורה מאוד ונתינת יד לרפורמים.

"התבטאות חמורה מאוד, אנחנו נדרוש ממנו הסברים כשהוא יחזור, נדרוש ממנו הסברים מה זה הדברים האלה", אומר גפני, "אנחנו שותפים לכל הנושאים הללו, אנחנו קבענו הסכם, ולא רק זה - זה גם לא חברי".

גפני מוסיף ותוקף בחריפות את ראש הממשלה ואומר כי "החמור מכל העניין הזה שהרפורמים תוקעים סכין בגב התורה הקדושה והולך ראש ממשלה בישראל נותן להם יד לעניין הזה, מבלי להידבר, מבלי כלום, אנחנו נדרוש הסברים על זה".

נתניהו הצהיר בנאומו כי "כל היהודים חייבים לחוש בבית בישראל - רפורמים, קונסרבטיבים, אורתודוקסים". לדבריו: "הוריתי למזכיר הממשלה להקים שולחן עגול עם התנועות בישראל. וכעת, לראשונה, יחד עם הסוכנות היהודית, נשקיע ישירות בפיתוח וטיפוח של קהילות קונסרבטיביות ורפורמיות בישראל".

ראש הממשלה התייחס גם למאבק על קדושת הכותל והצהיר: "נוודא שהכותל המערבי הוא מקור לאחדות של העם היהודי ולא מקור לפיצול ולפילוג חלילה".

בתנועות הלא אורתודוכסיות חגגו את הצהרתו של ראש הממשלה, אותה הגדירו כחסרת תקדים. "מדובר בהודעה שכמותה מעולם לא השמיע ראש ממשלה" התבטא בטוויטר יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר