אושר בטרומית: איסור על מתן אשרה לקורא לחרם על ישראל

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ ינון מגל, לפיה יאסר לתת אשרת כניסה על מי שיקרא לחרם על ישראל. מגל במליאה: "אנחנו נבהיר למי ששונא אותנו שזה נגמר" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מרים אלסטר - פלאש90)

מליאת הכנסת אישרה הצהריים (רביעי), בקריאה טרומית את הצעת חוק הכניסה לישראל של חבר הכנסת ינון מגל וקבוצת חברי הכנסת, המבקשת לאסור על מתן אשרת כניסה למי שקורא לחרם על ישראל.

בהצעת החוק מוצע, לקבוע איסור על מתן אשרה וכל רישיון ישיבה לכל הקורא לחרם על מדינת ישראל, כהגדרתו בחוק למניעת פגיעה במדינת ישראל באמצעות חרם, התשע"א–2011. על אף זאת מוצע להעניק לשר הפנים סמכות לייתן אשרה ורישיון ישיבה במקרים מיוחדים שייקבעו בתקנות.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בשנים האחרונות גוברות הקריאות לחרם על מדינת ישראל. נראה כי זוהי חזית חדשה של מלחמה כנגד ישראל, אשר עד כה נמנעה המדינה מלהיערך אליה כראוי. הצעת חוק זו באה למנוע מאנשים או מנציגים של חברות, עמותות או ארגונים הקוראים לחרם על ישראל, לפעול בתוך שטחי מדינת ישראל לקידום רעיונותיהם."

ח"כ מגל אמר במליאה: "בדיוק עכשיו קיבלנו הודעה על כך שהאיחוד האירופאי אישר סימון מוצרים מהתנחלויות. זו כמובן בושה גדולה אבל קשה להתאכזב מאלה שאין לנו ציפיות מהם. לצערי יש חברי כנסת גם בתוך הבית הזה שקוראים לסמן את המתנחלים. אנחנו לא נתכופף מול אנשים שחושבים שיסמנו אותנו ואנחנו נשתוק.

"ולכן ההצעה הזו אומרת שמי שקורא לחרם, לא יכנס לכאן ויישאר בחוץ. אנחנו נבהיר למי ששונא אותנו שזה נגמר. גם ח"כים מהמחנה הציוני חתמו על ההצעה הזו, ופתאום אני מקבל הודעה שהם מושכים את החתימות שלהם".

שר הפנים סילבן שלום השיב בשם הממשלה: "אין ספק שמדובר בהצעה מרחיקת לכת וצריך לדון בה בשיקול דעת ולאפשר חריגים וסייגים. המשלה תומכת בכפוף לכך שהמשך החקיקה יעשה בתאום עם הממשלה".

ח"כ דב חנין תקף את הצעת החוק: "קשה להסביר כמה החוק הזה מטומטם, ואני יודע שזה לא ביטוי פרלמנטרי אבל זה מה שצריך להגיד על ההצעה הזו. אתם רואים את המדינה הזו כמבצר סגור ומסתגר שאף אחד לא יכנס ולא יבוא. הכותרת האמיתית להצעה הזו היא החוק לעידוד החרם על מדינת ישראל.

"לפי החוק שלך, כל מי שמשתתף בסימון מוצרים לא יכול להיכנס לארץ, כל אירופה החוצה. בשביל להגן על ההתנחלויות מוכנים לשלם מחיר של העמקת הדה לגיטימציה, ושל פגיעה בתיירות".

בהצבעה שמית תמכו 55 והתנגדו 31. ההצעה תועבר לוועדת הפנים להמשך טיפול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר