ועידת רבני אירופה: להימנע מהרס בית הכנסת בגבעת זאב

הוועדה המתמדת של "ועידת רבני אירופה" המתכנסת בימים אלו באתונה יצאה בקריאה נגד הריסת בית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב. "מעלה אסוציאציות קשות לכל יהודי". תיעוד (חרדים)

במפגש עם נשיא יון (צילום: אלי איטקין)

הוועדה המתמדת של "ועידת רבני אירופה" המתכנסת בימים אלו באתונה יצאה בקריאה נגד הריסת בית הכנסת "איילת השחר" בגבעת זאב.

בהודעה מטעם הוועדה נמסר: "מתוך כאב גדול המפלח את ליבותיהם של המוני בית ישראל בארה"ק ובתפוצות על פסיקת בית המשפט להריסת בית כנסת בגבעת זאב בעיר הקודש והמקדש אנו קוראים בכל לשון לממשלת ישראל לעשות כל אשר לאל ידה למצוא פתרון משפטי ולהימנע מהריסת בית כנסת בירושלים המעלה אסוציאציות קשות לכל יהודי באשר הוא".

הוועדה מתכנסת במלון 'רואיל אולימפיק' שבאתונה, כינוס שנערך אחת לחצי שנה באחת ממדינות אירופה. הכינוס הנוכחי נערך באתונה מתוך מטרה לחזק את הקהילה היהודית ולשדר עמידה נחרצת של יהודי אירופה מול האנטישמיות.

בכינוס משתתפים רבני מדינות וערים, אבות בתיה"ד ודיינים ממרבית מדינות האיחוד האירופי ובהם; צרפת, גרמניה, בריטניה, הולנד, בלגיה, אוקראינה, רוסיה, פולין, לוקסנבורג, שווייץ, דנמרק, איטליה, יון, תורכיה ואחרים.

לפני פתיחת הוועידה השתתפו הרבנים, בראשות נשיא הוועידה הגאון רבי פנחס גולדשמידט, במפגש מיוחד עם נשיא יון, פרוקופיס פבלופולוס, שהתייחס לממצאי הסקר ולפיו 67% מאזרחי יון הנם בעלי דעות אנטישמיות ואמר כי הוא רואה בחומרה רבה את הממצאים וכי יפעל באמצעות שר החינוך והדתות להחדרת חומר חינוכי לתלמידים.

לבקשתו של הגר"פ גולדשמידט אמר הנשיא כי יתמוך באבטחת מוסדות היהודיים ע"י שירותי הביטחון של המדינה כפי שעושה ממשלת צרפת.

בפתיחת הכינוס הובא מכתבם המיוחד של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי והגרי"ג אדלשטיין ע"י המנהל הרבני של הועידה ראש ישיבת 'תורת חיים' במוסקבה, הרב משה לבל.

במכתבם כותבים גדולי ישראל: "כבוד ועידת רבני אירופה המתכנסת באתונה. הנה אחרי שנכחדו קהילות שלמות באירופה ונותרו באותן המקומות מתי מספר מאחינו בנ"י, ובכל המקומות האלו צריך שיהי' רב כדי להעמיד הדת על תילה, ושמעתי שאפילו בקהילות גדולות ומרכזיות באירופה נותרו ללא רב הראוי להעמיד שם הדת על תילה ברוח ישראל סבא ובדקדוק ההלכה כדת.

"לכן ראוי וחשוב לפעול שלא להותיר שום קהילה בלא רב שיקרבם וינהיגם ויעמיד הקהילה באופן הטוב ביותר, ויפעל להרבות תורה בקהילה ולחזק בדקי הקהילות".

נשיא הועידה ויו"ר הועדה המתמדת, רב ואב"ד מוסקבה, הגאון רבי פנחס גולדשמידט אמר בפתיחת הכינוס כי הועידה תמשיך ותפעל מול מוסדות האיחוד האירופי, מועצת אירופה ובמדינות השונות כדי להדוף יוזמות חקיקה שונות בנושאי השחיטה הכשרה, ברית המילה, טיפול חקיקתי וקהילתי בבעיית העגונות. ועוד.

הגר"פ גולדשמידט העלה לדיון את עתיד הקהילות הקטנות ביבשת והדרכים להתמודדות עם מגמת ההצטמקות של הקהילות הקטנות. הוועדה הקימה גוף שיעסוק בתוכניות ובמימומן. הוא דיווח לוועדה על הליכי החקיקה המתקדמים בנושא העגונות והטיפול בסרבני גיטין המוצאים מקלט בישראל.

הרב גולדשמידט שיבח את שרת המשפטים, איילת שקד שהצהירה כי תעשה כל שביכולתה להקל על סבלם וכי "לא נסכים שישראל תהפוך למקלט לסרבני בתי הדין באירופה". הצעת החוק בעניין שגובשה ע"י הרבנות הראשית לישראל ו'ועידת רבני אירופה' נדונה השבוע בוועדת שרים לחקיקה הממתינה כעת לחו"ד ממשרד החוץ שיתן את דעתו האם אין הסנקציות שבחוק נוגדות הסכמים בינלאומיים שישראל חתומה עליהם.

הרבנים קיימו דיון סוער בנושא הדיאלוג עם הקהילה המוסלמית באירופה. הגר"פ גולדשמידט דיווח על הקמתה, לראשונה בעולם, של מועצה למנהיגות יהודית מוסלמית להגנה על חופש הדת (MJLC).

הרבנים ובהם המכהנים במדינות מוסלמיות ביקשו לוודא כי הדיאלוג שנוצר לא ישמש חלילה כדי 'להכשיר' פעולות טרור נגד יהודים. רוב הרבנים צידדו בהמשך הדיאלוג "ולואי שתימנע בזכות דיאלוג שכזה שפיכת דם יהודי אחד".

הרבנים ביקרו בקהילה היהודית, למדו בחברותא עם בני הקהילה מסכת סוכה הנלמדת כעת בבית המדרש באתונה ועודדו את חברי הקהילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר