עוצרים את ההסתה

בהפגנת ההסתה נגד תיקון חוק הגיוס: פעילים במדים בניגוד לחוק

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד הגיע הבוקר עם פעיליו לקרייה בתל אביב, להפגנת הסתה נגד הציבור החרדי על רקע תיקון חוק הגיוס, אלא ששוב בניגוד לפקודות מטכ"ל מפגינים לבשו מדי צה"ל (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
לפיד והחיילים, בניגוד לפקודת מטכ"ל (צילום: מוטי קמחי - ynet)

הסתה נגד החרדים בניגוד לחוק: לקראת הדיונים בתיקון לחוק הגיוס, הוקם הבוקר "מאהל הפרייארים" מול הקרייה בתל אביב, ולמקום הגיע יו"ר יש עתיד יאיר לפיד וחברי הכנסת של המפלגה, ששבו והסיתו נגד הציבור החרדי, אלא ששוב במקום נכחו גם חיילי מילואים לבושים במדי צה"ל בניגוד לפקודות מטכ"ל.

חיילי המילואים, עמדו מאחרי לפיד כשהם לבושים במדי צה"ל, תוך שלפיד עמד והשתלח בחרדים וטען כי ראש הממשלה נכנע ל"סחטנות החרדית" רק בכדי להעביר את התקציב.

הכל כשר נגד החרדים: "יש עתיד" מחו בניגוד לפקודות.

לפיד אמר: "יש פה כינוס יוצא דופן של ארגונים. בניגוד לשקר של הסנקציות הפליליות, מה שהם מבטלים עכשיו זה את העיקרון הפשוט של שוויון שאומר שאם הבן שלי לא יתגייס - יעצרו אותו. אבל אם יש מפלגה שיכולה לסחוט את הממשלה - את הילדים שלהם לא יעצרו. זה לא עניין של להיות נגד חרדים - אנחנו לא נגד חרדים. זה עניין של עיקרון יסודי לגמרי של שוויון".

לדבריו, "מאז חוק הגיוס יש עלייה של 40% מתגייסים ועלייה של 300% ביציאה לעבודה. בשנה האחרונה אין שיח של פילוג. ראש הממשלה הצביע ארבע פעמים בעד החוק. ישב לידי והרים יד. בוגי יעלון הוא המפקד של החיילים האלה וגם הוא הרים יד, ועכשיו הם מבטלים כי צריך להעביר תקציב ולהיכנע לסחטנות. צריך לעצור את התקלה הזאת".

כאמור, כל זאת כשמאחריו עומדים חובשי מדים וזאת בניגוד לחוק. בפקודות מטכ"ל נקבע כי: "חל איסור ללבוש מדי צה"ל, לרבות חלקי מדים, על מי שאינו חייל בשירות סדיר או חייל בשירות מילואים פעיל".

ממפלגת "יש עתיד" נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": "חיילי המילואים הם העוגן של בחברה הישראלית. הם מייצגים בדיוק את המושג של "צבא העם". היום התקיימה פתיחת מאהל המחאה כנגד הביטול של השוויון בנטל. מדובר על מאהל של קואליציה רחבה של ארגונים ומפלגות כולל המחנה הציוני וישראל ביתנו. המאהל פתוח לכל עם ישראל וזה כולל כמובן את חיילי המילואים".

אין זו הפעם הראשונה שביש עתיד מפרים את החוק במהלך מסע ההסתה נגד החרדים. כזכור, לפני כמה חודשים פרסמנו ב"כיכר השבת", כי במהלך מערכת הבחירות, הגיע לפיד יחד עם כמה מפגינים לובשי מדים לקרייה בתל אביב, בכדי להפגין נגד ביטול חוק הגיוס.

תגובת דובר צה"ל טרם נתקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר