הנתונים נחשפו

כך חולקה עוגת הפרסום של לפ"מ בין העיתונים החרדיים

נתוני סקר TGI משפיעים על הפרסום? מסתבר שלא ממש. מאחוזי החלוקה של עוגת הפרסום הממשלתית עולה כי המודיע, שמדורג שני באחוזי החשיפה, זכה בתקציב הגדול ביותר. וכמה קיבל 'הפלס'? (עיתונות)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: סופיה גורדון, פלאש 90)

המודיע בראש, "הפלס" בתחתית - כך חולקה עוגת הפרסום של לפ"מ: לפני מספר שבועות חשפה לשכת הפרסום הממשלתית את אחוזי החלוקה של תקציבי הפרסום שלה בקרב עיתוני הפרינט במגזר. כפי העולה מהפניית תקציבי משרד הפרסום הרשמי של ממשלת ישראל, נראה כי סקר ה-TGI לא ממש קובע להיכן יופנו התקציבים המשמעותיים.

הפרסום שמתייחס לתאריכים שמתחילת שנת 2015 עד לפני כחודשיים ונחשף באתר "העין השביעית" לאחר שח"כ תמר זנדברג דרשה זאת מכוח חוק חופש המידע, מעלה כי עיתון המודיע שנמצא על פי דירוג TGI האחרון במקום השני מבין היומונים החרדים עם כ-17.9 אחוזי חשיפה, זכה בהפניית התקציב הגדול ביותר למגזר החרדי, עם לפחות 14.7 אחוז מהפרסום המגזרי (המדד כולל גם את עיתוני המגזר הדתי).

יתד נאמן, שזכה במקום הראשון מבין היומונים החרדים עם 19.2 אחוזי חשיפה, זכה רק למקום השני בחלוקת תקציבי לפ"מ במגזר החרדי עם 12.5 מעוגת הפרסום.

"משפחה", שעל פי נתוני TGI זוכה לנתוני חשיפה של 16.8 אחוזים במגזר החרדי, זכה לקבל 5.8 אחוזים - המקום השלישי מבין העיתונים החרדים. רשת 'קו עיתונות' שזוכה ל-27.8 אחוזי חשיפה, קיבלה 5.1 אחוזים מעוגת הפרסום הממשלתית.

אחריהם ברשימה ניתן למצוא את עיתון המבשר עם 5 אחוזים מתקציב הפרסום המגזרי (12.1 אחוזים במדד TGI היומי). השבועון "בקהילה" קיבל 2.8 אחוז מהתקציב ויום ליום של ש"ס זכה ל-2.5 אחוזים מהפרסום הממשלתי.

עיתון "הפלס" שמתמודד עם חרם מודעות, לא נעלם מהמפה וקיבל 2 אחוזים מתקציבי הפרסום הממשלתיים. את הרשימה סוגר החינמון "מרכז העניינים" עם 1.4 אחוזי פרסום לעומת נתוני חשיפה של 28.2 אחוזים (החינמון מפרסם רק ביום שני בשבוע).

מי שנכנס לרשימה הוא העלון "שבת בשבתו" של משרד הפרסום גל אורן BSD, שקיבל אחוז מתקציב הפרסום, לצד מספר עלוני פרסום פרטיים במגזר הדתי.

במסמך הוסבר כי "השיקולים והקריטריונים לבחירת אמצעי התקשורת הינם מגוונים ומשתנים בהתאם לאופי המודעה, ובמרבית המקרים השיקולים המנחים לבחירת אמצעי המדיה בו יפורסמו הפרסומות הממשלתיות הם הוראות החוק, מאפייני קהל היעד אליו מופנה המסר ושיקול עלות כלכלית". בנוסף נכתב כי "במודעות סטטוטוריות (מודעות של משרדי ממשלה, י.א.) ניתן משקל רב גם לעמדת המשרד הממשלתי הרלוונטי ולצרכיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר