מבוכה לקואליציה

שוב: האופוזיציה העבירה חוק בניגוד לעמדת הממשלה, סמוטריץ' ומועלם נעדרו

פעם נוספת הצליחה האופוזיציה להעביר חוק בניגוד לעמדת הממשלה, זאת לאחר שכמה חברי כנסת מהקואליציה, בהם בצלאל סמוטריץ' ושולי מועלם נעדרו במחאה על הקפאת הבניה (פוליטיקה)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר - פלאש90)

מבוכה לקואליציה: מליאת הכנסת אישרה הצהריים (רביעי), בקריאה טרומית את הצעת חוק שירותי הסעד של חבר הכנסת מאיר כהן וקבוצת חברי הכנסת מהאופוזיציה.

ההצעה עברה למרות התנגדות ועדת השרים לענייני חקיקה. מדובר בפעם השנייה בה האופוזיציה מצליחה להעביר חוק למרות התנגדות הממשלה.

בין היתר חברי הקואליציה שנעדרו מהצבעה, היו חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ושולי מועלם מהבית היהודי, שהודיעו שלא ישתתפו בהצבעה כמחאה על אי הבניה בירושלים.

ההצעת החוק מבקשת לקבוע כי עובד סוציאלי שתפקידו לטפל במשפחות, לא יטפל ביותר משישים משפחות בעת ובעונה אחת.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "כיום לא מעוגנת בחוק או בתקנון חלוקה של תיקים לפי רמת אינטנסיביות הטיפול בהם. לפיכך, ראוי שתהיה הגדרה כזו בחוק המוצע במטרה למקד את ההגבלה באופן שתיקים הדורשים טיפול אינטנסיבי יוגבלו, בעוד שתיקים שבהם נדרשת בקרה תקופתית בלבד לא יוגבלו. החלוקה לרמות מתבססת על דו"ח הועדה לבחינת מדיניות רווחת המשפחה בישראל.

"במבחן התוצאה מדובר בפתרון תקציבי ולא בפתרון מקצועי, אשר דומה בחלקו לשינויים שנעשו בארצות הברית. הגבלת התיקים תוביל לעבודה יותר יעילה ומקצועית של העובדים הסוציאלים ובכך תסייע לרווחת הציבור."

ח"כ כהן אמר במליאה: "העובדות והעובדים האלה קורסים. כשמכבי האש כיבו את השריפה בכרמל כל המדינה מחאה כפיים וקראו להם לוחמי האש. העו"סים הם הלוחמים בחזית החברתית בישראל ונתקלים יום יום במצבים הקשים ביותר".

בהצבעה שמית 44 ח"כים תמכו ו-42 התנגדו. ההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע היכן יהיה המשך הטיפול.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר