משבר בממשלה

הבטיח ומקיים: דרעי מאיים בפירוק הממשלה ללא מע"מ אפס

יו"ר ש"ס אריה דרעי מאיים ביממה האחרונה בשיחות עם ח"כים בש"ס ובכירים בקואליציה כי יפרק את הממשלה ללא תקציב למע"מ אפס על חשמל ומים. האשמות: יצחק כהן מונע את התקציב (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ט בחשוון תשע"ו | 11.11.15
דרעי וכחלון, ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

חשיפה • משבר בין יו"ר ש"ס אריה דרעי למשרד האוצר: יו"ר ש"ס השר אריה דרעי גילה בימים האחרונים כי במשרד האוצר לא מתכוונים לאשר תקציב לתוכנית מע"מ אפס על חשמל ומים לעשירון התחתון. בתגובה, דרעי מאיים בשעות האחרונות בשיחותיו עם ח"כים בש"ס ובכירים בקואליציה כי יפרק את הממשלה במידה והמתווה לא יאושר. כך נודע ל"כיכר השבת".

בעקבות המשבר, הודיע יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני על דחיית ישיבת ועדת הכספים שהייתה אמורה להתכנס הערב ולדון בתקציב - עד להסדר בין יו"ר ש"ס ומשרד האוצר.

גפני מבטל את ישיבת ועדת הכספים לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" (באדיבות המצלם)

כזכור, במערכת הבחירות האחרונה יצא אריה דרעי בסיסמה "מע"מ אפס על מוצרי יסוד", אולם לאחר הקמת הממשלה הבינו בש"ס כי התוכנית לא תעזור לחלשים, ולכן הציגו תכנית חלופית - מע"מ אפס לתחבורה ציבורית, חשמל ומים לשכבות החלשות.

כעת, ימים לפני אישור התקציב, במשרד האוצר הודיעו לדרעי כי יאשרו את התקציב לתחבורה ציבורית, אך לא עבור ההטבה למים וחשמל, מה שהעלה את זעמו של יו"ר ש"ס.

ל"כיכר השבת" נודע כי דרעי שכועס על הפרת ההבטחה, הודיע בזעם לח"כים בש"ס ולבכירים בקואליציה: "אם לא יהיה מע"מ אפס על חשמל ומים אני אפרק את הממשלה".

עוד נודע ל"כיכר השבת" כי גורמים שונים האשימו את סגן שר האוצר יצחק כהן, גם הוא מש"ס, כי הוא בין היתר עומד מאחורי עיכוב התקציב שדרעי דורש. בין יו"ר ש"ס לסגן שר האוצר נוצרה מתיחות מסויימת בעקבות הדברים.

בעקבות כך, דרעי זימן ללשכתו את מנכ"ל משרד ראש הממשלה אלי גרונר, מנכ"ל משרד האוצר והממונה על התקציבים ויחד עמם את יצחק כהן, בכדי לשמוע מקרוב האם אכן הוא קשור לעיכוב התקציב ומדוע האוצר לא עומד בהתחייבות.

טרם ברור כיצד המשבר בין האוצר לדרעי יסתיים, אך כאמור - דרעי איים במהלך היום כי אם התקציב לא יתקבל - הוא יפיל את הממשלה, כלשונו.

דוברו של דרעי מסר: "אין תגובה בשלב זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר