ויראלי חסידי

שברו את האינטרנט: מיליון צפיות בזכות התקנות של חסידי סאטמר

ביצוע ווקאלי של מקהלה חסידית ל"אם השם לא יבנה בית" שעלה לפני שנתיים ליוטיוב, התעורר בימים האחרונים ברשת וגרף כמיליון צפיות וקאברים. הסיבה להתלהבות של הגולשים: ביצוע ללא כלי נגינה, כמתבקש על פי התקנות של סאטמר (מוזיקה)

(צילום מסך מתוך הסרטון)

מתי לאחרונה נתקלתם בסרטון, או תמונה עם ניחוח חסידי מובהק שהפכו לוויראליים ברשת? ישבנו וניסינו להיזכר ולא מצאנו הרבה כאלה, אבל כדאי שתדעו שבימים אלו שוטף את הרשת, פשוטו כמשמעו, סרטון שעלה לרשת יוטיוב בשנת 2013, ומציג ביצוע ווקאלי של המקהלה החסידית "שירה" ל"אם השם לא יבנה בית". רק ביומיים האחרונים זכה הסרטון ליותר ממיליון צפיות ואפילו לקאברים שביצעו גולשים לא יהודים.

בסרטון, נראית המקהלה החסידית כשהיא מבצעת את השיר בחגיגת בר-מצווה בוויליאמסבורג, ברוקלין. ככל הנראה, העובדה שהשיר מבוצע בצורה ווקאלית - בשל תקנת חצר סאטמר שלא להזמין תזמורות לאירועים, היא זו שסחפה את הרשת.

הפרסום ב"רדיט" (צילום מסך)

מבדיקה שערכנו עולה כי הסרטון שותף לפני כיומיים באתר הפופולרי "רדיט", סחף אלפי תגובות וכאמור גם מיליון צפיות, והחל להתגלגל באתרים שונים ברשת. השיר, אגב, הולחן על ידי הנגיד החסידי שלמה יהודה רכניץ שמלחין שירים מפעם לפעם.

זאבי פריד ממקהלת "שירה" מסר דרך ישראל ברגר, איש היח"צ שלו בישראל: "מקהלת שירה מתארחת בתדירות גבוהה בבית הנגיד ר' שלמה רכניץ בקליפורניה. ר' שלמה זכה להיות יוצר מוזיקאלי שבעשור האחרון חיבר להיטים שהפכו לנכסי צאן ברזל כדוגמת "אנא מלך" ו"ותערב"".

"השיר הזה הושמע לנו על ידו באחד הערבים המוזיקאליים בביתו, והחלטנו לבצע אותו, סתם כך לעצמנו, בבר מצווה לבנו של מייסד ומנהל מקהלת "שירה" הנמנה על חסידי סאטמר הנוהגים לערוך שמחות באולם "ששון ושמחה" (על פי דרישת תקנות החסידות האוסרות על הזמנת תזמורת לשמחה). אורח שנכח במקום צילם את הסיטואציה שבאורח פלא יצרה רעש גדול ברשת והשאר היסטוריה..."

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר