הראשל"צ הגר"ש עמאר לראש הממשלה: נסה לדחות את הרס בית הכנסת

הראשון לציון הגאון רבי שלמה עמאר פנה לפני כשבועיים לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו להתערב ולדחות שוב ושוב את הרס בית הכנסת איילת השחר: "שדחיה תגרור דחיה" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
נתניהו והגר"ש עמאר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

המאבק על בית הכנסת בגבעת זאב: הראשל"צ ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר שיגר מכתב לראש הממשלה בנימין נתיהו בכדי שיתערב וינסה למנוע את הריסת בית הכנסת 'איילת השחר' בגבעת זאב, כך נודע ל"כיכר השבת".

במכתב ששוגר לפני כשבועיים, כותב הגר"ש עמאר לנתניהו: "פרשת בית הכנסת בגבעת זאב הנה פרשה כאובה, אשר לכל נפש היא לדאבה, וידעתי שאין העניין של הממשלה והעומד בראשה, אך במצב העניינים אין לנו למי לפנות, והראש מנחה את כל הגוף, וכן כב' "ראש" שיכול לשאת באהבה טורח כל העם ומשאו, ושמחתי באומרים לי שכב' פעל והשיג דחיה מפאת המצב הביטחוני, ולוואי שדחיה תגרור דחיה, ועם חכמתו ינסה למצא פתח הצלה".

"ואם לא תמצא הדרך" מוסיף הראשל"צ: "אנא יבקש דחיה, עד שיבנו בית כנסת אחר במקום זה, ויגבילו בזמן סביר וראוי, שכן אמרו בתחלת מסכת בבא בתרא, שאסור להחריב בית כנסת עד שיבנו אחר במקומו, כלומר גם במצב שחייבים לסתור אותו יש לעכב עד שיבנו תמורתו.

הרב עמאר מסיים את מכתבו: "ומן השמיים ישלמו שכרך ופעולתך, וה' הטוב יעמוד לימניך לנחות העם הזה במעגלי צדק, ועל מי מנוחות, חיים עד העולם. בברכת התורה ובידידות אמת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר