פני הרשע

השב"כ: המחבלים הם בני 16-25, מיואשים ומוסתים ברשת

בשב"כ מסכמים את חודש הטרור הראשון באוקטובר ומציגים את פרופיל המחבל: צעיר בן 16-25, מיואש מהמצב וסובל מתחושות קיפוח ובעיות אישיות ומוסת ברשת. וגם: נתוני הפיגועים (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
זירת פיגוע, ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בשירות הביטחון הכללי מסכמים את גל הטרור בחודש אוקטובר, ומציגים את הפרופיל של המחבל והמניעים שלו לביצוע הפיגוע.

על פי הערכת השב"כ המוטיבציה של המחבלים הצעירים מבוססת על תחושות קיפוח לאומי, כלכלי, ואישי, לרבות מגדרי, וכן מבעיות אישיות-נפשיות.

לדברי הארגון, "עבור חלק מהמפגעים הפיגוע מאפשר בריחה ממציאות מייאשת, שלתפיסתם לא ניתן לשנותה".

עוד אמרו בשב"כ כי אותם מחבלים שואבים השראה "מההסתה ברשתות החברתיות, לרבות הסתה מצד בכירים ברשות הפלסטינית" וכן מסרטוני דאעש שימוש באפקט החקיינות, המאפיין את העולם הרשתי".

בשב"כ אומרים כי "פעילותם של אותם צעירים פלסטינים, המחוללים את גל הטרור הנוכחי, אינה מאורגנת וממוסדת, אלא נושאת אופי ספונטני ועממי. ראשיתה, הסתה והפצת שמועות השקריות על ניסיון ישראלי לפגוע במסגד אלאקצא, המספקות אף הם מניע מידי, דתי-סימבולי, ומנתבים את המחאה האלימה והטרור לכיוונה של מדינת ישראל".

"הצעירים "חיים ברשת", וניזונים מהמידע המועבר באינטרנט, המאדיר את הטיעון הפלסטיני, לפיו המפגעים הם קורבנות של "התוקפנות הישראלית, וכי למעשה הם "הוצאו להורג". כמו כן קיימת גם דינמיקה פנימית המזינה את עצמה", הוסיפו.

מהנתונים שמפרסם השב"כ, עולה כי מרבית המחבלים הם גברים ורק שבע מחבלות שנטלו חלק בפיגועים. 82% מהמחבלים הם בני 16-25, הצעיר ביותר עדיין לא בן 12.

במהלך אוקטובר בוצעו 609 פיגועים -כשגם יידוי בקבוקי תבערה נספרים כפיגוע, 483 מתוכם במתווה של זריקת בקבוק תבערה. 485 מהפיגועים בוצעו ביהודה ושומרון, ו-117 בירושלים.

בפיגועים החודש נהרגו 12 בני אדם ונפצעו 80, מתוכם 37 באורח בינוני ומעלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר