כתבי אישום נגד הישראלים החשודים "בפריצת הסייבר הגדולה בהיסטוריה"

המשטרה הודיעה כי בארה"ב הוגשו כתבי אישום נגד הישראלים החשודים במעורבות בפרשת גניבת המידע הגדולה בהיסטוריה, שפרצו לעשרות מוסדות פיננסים וגנבו פרטי לקוחות (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

כתבי אישום בפרשת הסייבר החמורה: משטרת ישראל הודיעה כי הוגשו כתבי אישום נגד ישראלים בארצות הברית, בגין גנבת המידע הגדולה ביותר בהיסטוריה ממוסדות פיננסיים, הודות לחקירה בהשתתפות יחידת הסייבר הארצית בלהב 433, בפריצה השתתפו מספר האקרים ישראלים בארץ ובעולם.

כזכור, לפני מספר חודשים חשף ארגון הביון האמריקני ה-FBI, כנופיית האקרים שפרצו למוסדות פיננסיים מהגדולים בעולם על מנת לשלוח הודעות דואר אלקטרוני בשם בכירי הבנק, מה שסייע להם לבצע הרצת מניות בהקפים עצומים במהלכם נגנבו עשרות מיליוני דולרים.

על פי כתבי האישום, ביצעו הנאשמים את אחת מגניבות המידע הגדולות בהיסטוריה ממוסדות פיננסיים. לאורך כשלוש שנים, פרצו הנאשמים, למערכות של לפחות תריסר מוסדות פיננסיים אמריקאיים ובינלאומיים וגנבו מידע הנוגע לעשרות מיליוני אזרחים אמריקאים. המידע שימש את הנאשמים לביצוע עבירות פליליות נוספות, לרבות הרצת מניות והימורים בלתי חוקיים ברשת.

בין העצורים שנעצרו לפני מספר שבועות ישנם שני אזרחים ישראלים, אזרח אמריקני המתגורר בארה"ב ובישראל, ואדם נוסף. חשוד אחר בפרשה טרם נעצר. כאמור, אנשי הקבוצה חשודים בהונאת ניירות ערך, שקשרה אותם במעורבות בפריצה למחשבים של גופים פיננסיים גדולים בעולם, ולפריצה הגדולה למחשבים של בנק ג'יי פי מורגן.

מעורבות משטרת ישראל בחקירת הפרשה החלה, כאשר במסגרת חקירה שנוהלה ברשויות האכיפה האמריקאיות ובראשן ה-FBI, הופנתה בקשה לחיקור דין ברשויות האכיפה בארץ, זאת לאור החשד למעורבותם של ישראלים בהרצת מניות בארה״ב. שיתוף הפעולה הוביל לבקשה שהוגשה על ידי הרשויות האמריקאיות בקשת מעצר לצורך הסגרה של החשודים הישראלים לארה״ב.


בעת ביצוע המעצרים וחקירת החשודים, שהו בארץ למעלה מעשרה נציגים של רשויות אכיפת חוק האמריקאיות ופעלו במתקני יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 יחד עם שוטרי היחידה ובליווי המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, תוך שהתיאום המבצעי הכולל מתבצע במרכז הסייבר הארצי ביחידה. מעצר החשודים הוארך בארץ מעת לעת והשלמת הליך הסגרתם עודנו מטופל בהובלת המחלקה הבינ״ל בפרקליטות ובסיוע חטיבת המודיעין במשטרת ישראל.

התובע הכללי של המחוז הדרומי של ניו יורק אמר בעת שהודיע על הגשת כתבי אישום: "נבקש לציין במיוחד את העבודה המדהימה של המשטרה הישראלית על תמיכתם יוצאת הדופן בחקירה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר