פעילים ליטאיים הקימו מטה מאבק

"למנוע מילדי החיידרים ללכת לכינוס של 'דגל ירושלים'"

אברכים המזוהים עם 'דגל התרוה' הקימו מטה מאבק בניסיון לשכנע חיידרים שלא לשלוח את ילדיהם לכינוס 'דגל ירושלים' הערב באצטדיון הארנה בעקבות השתתפותו של הגר"ש אוירבך (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הגר"ש אוירבך (צילום: כיכר השבת)

הערב (חמישי) צפוי להתקיים כינוס של ארגון התרבות "דגל ירושלים" בראשותם של גדולי ישראל ובהשתתפות אלפי ילדים מתלמודי התורה בכל הארץ שנבחנו על דיני שביעית שייערך באצטדיון ארנה בירושלים.

בשל החיכוך הגדול בציבור הליטאי על רקע הפילוג ובעיקר על רקע השמועות על הכרה אפשרית של משרדי פרסום בעיתון "הפלס", נוצרה תסיסה בקרב הציבור הליטאי המזוהה עם הממסד של "דגל התורה" זאת לאחר שנודע על הזמנתו של הגאון רבי שמואל אוירבך לכינוס והעובדה כי הרב אמור לנאום באירוע.

האזינו: פעיל משכנע מנהל חיידר

בבתי גדולי ישראל בבני ברק, מרנן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ומרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, סירבו לקבל את חתני המעמד זאת בשל הכינוס שעומד בסימן הפילוג.

הבוקר הקימו פעילים ליטאיים מטה מאבק במסגרתו אברכים מתקשרים להנהלות תלמודי התורה בבני ברק ובירושלים ודורשים מהם שלא לאפשר לילדי החיידרים להגיע לכינוס המדובר.

לפי דיווחי מנהלי המוקד נרשמת הצלחה למאבק ומספר תלמודי תורה הודיעו על אי השתתפותם באירוע. לטענתם, ניתנה אף הוראה בחיידר "אוהל תורה" שבשכונת רמת אלחנן, שם נמסר כי על פי הוראתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי אין לילדים להשתתף במעמד התורני.

במוקד המאבק מקווים כי עד לשעות הצהריים יצליחו לגרום לתלמודי תורה ליטאים רבים מלהשתתף במעמד.

מנגד, ל"כיכר השבת" נודע כי תלמידי החיידרים החסידיים צפויים להשתתף כרגיל והבוקר אף הופיעו ידיעות נרחבות על הכינוס הערבף בעיתוני התנועה "המודיע" ו"המבשר", כך שספק אם פעילות הפעילים תצליח להרוס את האירוע המדובר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר