המאבק ב"דגל ירושלים"

הרב פרויליך: "אין הנחיה לא להשתתף, כל אחד ינהג כהבנתו"

בעקבות השמועות על הנחיה רשמית של "דגל התורה" שלא להשתתף בכינוס "דגל ירושלים" הערב מבהיר הרב אליהו פרויליך כי אין כזו הוראה. "הדבר נתון להבנתו של כל אחד ואחד" • האזינו (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
הרב אליהו פרויליך (ארכיון "כיכר השבת")

המאבק ב"דגל ירושלים": בעקבות גל השמועות ברשתות החברתיות כאילו וישנה הוראה רשמית מטעם "דגל התורה" שלא להשתתף בכינוס "דגל ירושלים" הערב, נשלחה הרב אליהו פרויליך, להבהיר את הדברים.

הרב פרויליך, מראשי הוועד למען כבוד רבותינו, הבהיר כי לא ניתנה הוראה רשמית שלא להשתתף, אם כי הסתייג כי הדבר נתון להבנתו של כל אחד ואחד.

"אני מבין שאתה שואל מה שרבים שואלים האם יש הוראה או הנחיה בקשר להשתתפות ילדים באירוע", אומר הרב פרויליך, "אני עשיתי בירור יסודי וקיבלתי תשובה מאוד ברורה - שלא ניתנה הוראה למישהו שלא להשתתף, שהילדים לא ישתתפו".

הרב פרויליך מוסיף ואומר כי "הדבר נתון להבנתו של כל אחד ואחד. איך שאנשים מבינים כך ינהגו. אבל הוראה או הנחיה כזאת לא קיימת".

בתוך כך, אל מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי הגיע בשעות הצהריים ילד שהשקיע ולמד ושאל האם ללכת לכינוס של 'דגל ירושלים'. השיב לו מרן הגר"ח: "תבוא להיבחן אצלי".

כפי שדווח מוקדם יותר, הערב (חמישי) צפוי להתקיים באצטדיון ארנה בירושלים כינוס של ארגון התרבות "דגל ירושלים" בהשתתפות אלפי ילדים מתלמודי התורה בכל הארץ שנבחנו על דיני שביעית.

בשל החיכוך הגדול בציבור הליטאי על רקע הפילוג נוצרה תסיסה בקרב הציבור הליטאי המזוהה עם הממסד של "דגל התורה" זאת לאחר שנודע על הזמנתו של הגאון רבי שמואל אוירבך לכינוס והעובדה כי הרב אמור לנאום באירוע.

הבוקר הקימו פעילים ליטאיים מטה מאבק במסגרתו אברכים מתקשרים להנהלות תלמודי התורה בבני ברק ובירושלים ודורשים מהם שלא לאפשר לילדי החיידרים להגיע לכינוס המדובר.

לפי דיווחי מנהלי המוקד נרשמת הצלחה למאבק ומספר תלמודי תורה הודיעו על אי השתתפותם באירוע. לטענתם, ניתנה אף הוראה בחיידר "אוהל תורה" שבשכונת רמת אלחנן, שם נמסר כי על פי הוראתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי אין לילדים להשתתף במעמד התורני.

במוקד המאבק מקווים כי עד לשעות הצהריים יצליחו לגרום לתלמודי תורה ליטאים רבים מלהשתתף במעמד. מנגד, ל"כיכר השבת" נודע כי תלמידי החיידרים החסידיים צפויים להשתתף כרגיל והבוקר אף הופיעו ידיעות נרחבות על הכינוס הערבף בעיתוני התנועה "המודיע" ו"המבשר", כך שספק אם פעילות הפעילים תצליח להרוס את האירוע המדובר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר